Ni una fruita, ni un iogurt: Una nutricionista aclareix què cal sopar per dormir bé
L'experta en la matèria, María Izquierdo, respon a la pregunta de què sopar i quan fer-ho per anar-se'n a dormir saciat i reparar energia durant la nit
Una tendència que s'ha establert entre els qui es desperten aviat al matí és no sopar, o fer-ho de manera molt lleugera, menjant només una peça de fruita o un iogurt. Els propòsits són variats: des d'estalviar-se la ingesta calòrica d'un àpat per seguir una dieta hipocalòrica fins a simple mandra d'haver de pensar i preparar alguna cosa per endur-se a la boca. Sigui com sigui, una nutricionista ha recalcat que aquesta no és la millor de les opcions si el que volem és assegurar-nos un somni de bona qualitat que repari el cansament de tot el dia i ens permeti entomar el següent com més energia.
Al programa 'Versió RAC1', presentat per Toni Clapés, la nutricionista María Izquierdo ha donat les claus per dormir millor a partir del que ingerim a l'hora de sopar: «Aquells que porten una dieta saludable, com pot ser la mediterrània, normalment tenen millor qualitat del son», començava la seva intervenció.
La professional fuig dels tòpics i recomana allunyar-se dels sopars escassos. En primer lloc, comenta que l'ideal és menjar dues hores i mitja abans d'anar-se'n al llit perquè el cos tingui temps d'assimilar tots els nutrients ingerits, ja que la digestió és una cosa que consumeix energia, tot i que reconeix que molts ho tenen complicat pels horaris que imperen a la majoria de llocs de treball, primordialment matinals.
Notícies relacionades«Per dormir el cervell s'ha de refredar. Si mengem i ens adormim, sentim calor i el cos no es refreda com hauria de fer. Costa més dormir», explica. Afegeix que no és recomanable sopar a plena nit perquè el cos humà està preparat perquè, en caure el Sol, ens posem a dormir, per qüestions evolutives.
Una de les pràctiques habituals de molts és menjar una mica més abans de posar-se al llit, cosa que tampoc recomana. Tot i això, si ens entra la gana, apunta que es pot prendre una infusió. «El sopar ha de ser digerible, però amb fonament: una font de verdures, per la fibra; d'una proteïna fàcil de digerir i una mica d'hidrats», comenta i suma la possibilitat de menjar unes postres «que pot ser una peça de fruita». Relata que en sopar molt poc el cos pateix un augment de sucre que després combat i provoca que ens entri gana a mitjanit.
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- El sector agrari nord-americà, en ruïnes
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Lliga F Un bon Espanyol cau amb dignitat contra el Reial Madrid
- TENNIS Sinner destrossa Zverev i lluitarà avui pel número u
- ACTUALITAT BLAUGRANA "Sempre ajudaré i protegiré Lamine Yamal", diu Flick
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Un Espanyol en ratxa vol tornar a guanyar a Vitòria
