Dilema a l’hostaleria
¿Et poden cobrar el pa i l’aperitiu en un restaurant si no ho has demanat? La llei és clara pel que fa al cas

A1-140572757.jpg /
Alguns restaurants tenen la tradició d’oferir pa i aperitiu als comensals abans que arribin els plats que han demanat. Però, ¿poden cobrar-los tot i que no s’hagi demanat explícitament?
Tot depèn de si el restaurant ho comunica o no i si els comensals comenten que no ho volen. Segons l’Ordre del 29 de juny del 1978 sobre modificació de menús i cartes en restaurants i cafeteries, és legal que cobrin el pa en un restaurant sempre que estigui indicat i el client en sigui conscient. Passa el mateix en bars. També s’hauria d’incloure el preu del pa al menú del dia o de la casa. Però és 100% legal que es cobri per una cosa que s’ha consumit.
¿I si no vull pagar-ho?
Sí que es pot evitar pagar l’aperitiu, però s’haurà de comunicar immediatament després que arribi a la taula. Així doncs, s’explica directament al cambrer o cambrera la negativa a l’aperitiu, perquè el puguin retirar a temps. Altrament, l’establiment estarà en tot el seu dret a cobrar-lo.
Notícies relacionadesAixí mateix, per evitar problemes o mals entesos, la millor opció seria que l’establiment preguntés prèviament si es vol pa o no i que s’indiqués si té un cost addicional.
Per tant, cobrar el pa en un restaurant no és il·legal sempre que es comuniqui el seu cost o aparegui en la llista de preus de la carta. Si un client comunica que no el vol, cal retirar-lo de la taula i no cobrar-lo.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"