Vist a Twitter
Un regidor del PP, sobre Irene Montero: "Espero que s'afaiti els pèls de l'aixella quan ens representi"

zentauroepp48945611 irene montero190705134953 /
En ple debat d’investidura de Pedro Sánchez, aquest dilluns a la tarda el protagonisme el va adquirir un regidor del Partit Popular. Jesús López, candidat a l’alcaldia de Barajas de Melo (Conca), emetia un missatge de contingut masclista a través de Twitter contra la segona de Podem, Irene Montero.
En un tuit, adjuntava una fotografia de Montero referint-se a les seves axil·les i esperant que si aquesta fos vicepresidenta del Govern es depilés. "Espero que si és vicepresidenta s’afaiti els pèls de l’aixella quan ens representi".
Les crítiques no van tardar a arribar, i centenars de persones, anònimes i de primera línia política o social, van acusar el regidor de masclista. Una de les més contundents va ser la mateixa secretària de Feminismes de Podem, Sofía Castañón, que va defensar la seva companya: "Ho diu tot—idees, formes, misogínia—sobre si mateix.
La mateixa formació a Conca va demanar la dimissió o el cessament del regidor per comentaris "masclistes" sobre la portaveu del partit nacional. "Personatges així haurien de sortir d’institucions públiques i tornar a Atapuerca".
També l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, convidava el regidor a afaitar-se el que volgués amb certa ironia per després mostrar contundència: "Farem el que ens doni la gana amb les nostres aixelles sense demanar-te permís".
En a penes unes hores, el tuit havia generat centenars de comentaris criticant l’actitud del polític.
La defensa de Rufián
Notícies relacionadesAquest comentari arriba precisament en un moment en què des d’alguns sectors s’ha qüestionat la possibilitat que Irene Montero tingui un càrrec en el Govern, en aquest cas, una vicepresidència. Davant d’aquests comentaris, el mateix Gabriel Rufián va fer una defensa pública de la capacitat i formació de la portaveu de la formació morada.
En un contundent missatge a Twitter, el portaveu d’ERC al Congrés destacava la carrera de Montero per arribar a la política. "Feu-vos així, que teniu una miqueta de masclisme a la cara", concloïa.
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- ¿Ningú vol dimissions?
- Èxit amb Israel i fracàs amb Rússia
- Trump i Putin es veuran a Budapest per intentar "posar fi" a la guerra
- Dijous 30 d'octubre a las 18:30h El Periódico et convida a participar en el nou #afterwork, L'Hospitalet 100 anys de ciutat
- Barcelona Andrea Tova, mexicana a Catalunya: “Em vaig equivocar de país. No sabia que parlaven català”
- REIVINDICACIONS L’intrusisme inquieta els anestesistes: «Hi ha metges no especialistes que estan realitzant sedacions i això comporta greus riscos»