Anunci viral
¿Quant et queda per viure amb la gent que estimes? L'emotiva campanya amb què replantejar-te l'ús del temps
Hem de veure’ns més. L’ús dels mòbils, el consum de productes audiovisuals i el trasllat del nostre contacte amb les persones a les xarxes socials han minvat el temps que passem amb les persones que estimem.
I així ho ha volgut reflectir Ruavieja amb un emotiu anunci que ens obre els ulls davant de la realitat: passarem més temps veient sèries que amb les persones que estimem.
En una campanya celebrada a les xarxes socials i que ja ha sigut vista per milions de persones, asseuen cara a cara a amics i familiars per tractar d’entendre per què cada vegada ens dediquem menys temps i quant ens queda per viure junts.
El temps real s’ha reduït i s’ha transformat a través de les pantalles. Rutina, horaris o distància fan que ens separem cada vegada més. ¿Per què? El psicòleg Rafael Santandreu hi intervé: "Nopensem en el temps que ens queda per viure, així que tenim sensació que sempre tindrem l’oportunitat de fer les coses que ens fan feliços".
Com que això no és cert, calculen el temps que els queda per passar junts... i els canvia la cara. 54 dies, 40 dies, 90 dies... Pensaven que serien anys, però el temps queda molt reduït. "Molt poc", "terrible", "no pot ser real".
Notícies relacionadesLes reaccions posen els pèls de punta. I l’anunci reivindica aparcar el mòbil i dedicar el temps a les persones: "Perdem el temps fent coses que no ens fan feliços. No costa tant".
Finalment, recopila els dies que passarem veient sèries, televisió, internet... En definitiva, pantalles. I tot això supera amb escreix el temps que passarem amb les persones que estimem.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- L’estabilitat de la legislatura Puigdemont i Junqueras donen aire a Sánchez abans de reprendre el curs
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- Cas Cerdán Ineco i Tragsatec validen pagaments de 43.978 euros a la nòvia d’Ábalos
- Crisi migratòria Sols en una pastera amb 10 anys
- Tensió a Àsia Descoberta una base de míssils nord-coreana a prop de la Xina
- Concentració La UGT rebutja un conveni d’hostaleria a la baixa a Catalunya
- Guerra a l’est d’Europa Putin exigeix el Donbàs i rebutja les tropes occidentals a Ucraïna