POSSIBLE RIVAL DE TRUMP
Oprah Winfrey es perfila com a candidata a les eleccions dels EUA
Alguns mitjans nord-americans confirmen les intencions de l'estrella televisiva i nombrosos famosos recolzen la seva hipotètica carrera presidencial
winfrey /
La presentadora de televisió Oprah Winfrey, de 63 anys, va ser una de les grans protagonistes de la 75a edició d'uns Globus d'Or tenyits de negreGlobus d'Or tenyits de negre en solidaritat amb les víctimes de l'assetjament sexual. En el seu discurs, després de rebre el premi Cecil B. de Mille per ser un "exemple a seguir", la també productora i empresària d'èxit va carregar contra "els homes poderosos i brutals" que han dominat el món durant molt temps. Winfrey, que va tancar el seu parlament amb el lema "s'ha acabat el temps", va ser objecte immediatament després de nombrosos missatges a la xarxa que recolzaven la seva hipotètica candidatura a la Casa Blanca.
Winfrey, que va recolzar en les últimes eleccions la candidatura de Hillary Clinton, va fer broma en alguna ocasió amb la possibilitat de postular-se com a candidata a la carrera al Despatx Oval, sobretot després de la victòria del republicà Donald Trump. En una entrevista al canal Bloomberg el març del passat any, per exemple, va fer broma amb presentar-se i, davant les rialles del públic, ja en to més seriós, va dir que això "no passaria".
L'estrella televisiva ara estudia presentar la seva candidatura presidencial amb vista a les eleccions del 2020, segons informen mitjans nord-americans. La cadena CNN assegura que Winfrey està "analitzant de manera activa" presentar-se amb el Partit Demòcrata. Per la seva part, el president Trump ja ha manifestat les seves intencions de presentar-se a la reelecció, segons informa EFE.
Declaració d'intencions polítiques
Les paraules de Winfrey en la gala dels Globus d'Or, amb frases com "un nou dia comença a l'horitzó", han transcendit l'àmbit cinematogràfic i alguns han vist una declaració d'intencions polítiques. L'actriu Meryl Streep va afirmar després d'escoltar el seu discurs que la presentadora havia llançat "un míssil" i que ara vol que es presenti a presidenta. "No crec que ella en tingués cap intenció, però ara no té opció", va afegir la veterana actriu i filàntropa.
Altres famosos com Lady Gaga també recolzarien la candidatura de la presentadora. "¿Oprah presidenta? Ella té el meu vot", ha tuitejat la cantant. Altres celebritats com Kim Kardashian no ha anat tan lluny però ha manifestat la seva devoció per la presentadora amb un "t'estimo Oprah".
Milers d'internautes opinen en aquests moments sobre la candidatura de Winfrey amb 'hashtags' com 'Oprah For President' i 'Oprah2020'. Alguns, els més crítics i escèptics, comparteixen fotografies de la presentadora en una actitud afectuosa amb el productor nord-americà Harvey Weinstein, de 65 anys, acusat per nombroses actrius d'assetjament sexual.
Entre les actrius que van acusar Weinstein d'abús sexual hi ha Rose McGowan i Asia Argento. Cap d'elles va estar a la gala dels Globus d'Or. No estaven convidades a l'esdeveniment. Ni elles ni Annabella Sciorra, Daryl Hanna o Mira Sorvino, algunes de les activistes més bel·ligerants del #MeToo. "Les víctimes no som prou glamuroses", ha escrit Argento, que va acusar Weinstein de violació.
Segueix Extra a Facebook
Notícies relacionades
- La tornada del rei Rosalía, eclipsada: els cantants i cançons més escoltades a Spotify Wrapped 2025
- Ensenyament A 4t d’ESO triaran entre matemàtiques acadèmiques o pràctiques
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- "No vull que em cuidi la meva filla"
- Hipòtesi de la fuga Catalunya només disposa d’un gran laboratori on es treballa amb virus de pesta porcina i està situat al costat de Collserola
- Crisi sanitària El Govern sospita que el brot de pesta porcina podria haver sortit d’un laboratori
- Després de successius furts en anys anteriors Detingut un jove a Terrassa per robar el Nen Jesús del pessebre
- Negociació en marxa ERC i Comuns pressionen perquè es mantingui la rebaixa del 50% dels bitllets de transport
- Plataformes Netflix compra Warner Bros per 82.700 milions i signa l’operació més gran de la història de l’entreteniment
