DISSENY GASTRONÒMIC
Apple tindrà a partir d'aquest novembre l''emoji' de la paella per a 'WhatsApp'
Després de dos anys de campanya l'emoticona del plat s'integra en l'alfabet del segle XXI

emojipaellaapple
L''emoji' (en japonès, ideograma utilitzat en missatges electrònics i pàgines web) que representa una paella estarà disponible als dispositius electrònics d'Apple a partir d'aquest mes de novembre, i formarà part així de les diferents icones d'ús en els aparells amb la seva tecnologia.
La promotora que va impulsar que la paella tingués icona a WhatsApp, #PaellaEmoji, ha anunciat aquest dimarts que la multinacional Apple ha "confirmat fa tot just unes hores" que el seu disseny de l'ideograma estarà al novembre a disposició dels usuaris en la versió iOS 10.2. A partir d'ara, totes les plataformes tindran les versions del 'paella emoji', i la icona del plat per excel·lència del País Valencià estarà disponible en tots els dispositius electrònics, després de l'aprovació d'Emojipedia, Twitter, Google, Microsoft, Samsung i, finalment, Apple.
Segons han explicat els promotors, el projecte #PaellaEmoji, que va començar el desembre del 2014, arriba al final després de la "presentació, fa tan sols unes hores", del disseny beta que Apple llançarà amb la resta d'emoticones en la pròxima versió d'iOS. D'aquí unes setmanes, els usuaris podran utilitzar-la en els seus dispositius, i, "gràcies a la campanya popular" desenvolupada en aquest sentit, la paella que reflecteix el disseny d'Apple "respecta les receptes tradicionals" del plat.
LA POLÈMICA DEL XORIÇO
Després de l'operació posada en marxa per La Fallera, amb l'actor i presentador Eugeni Alemany, i la posterior acceptació de l''emoji' per part d'Unicode el maig d'aquest any, totes les plataformes han anat fent els seus dissenys i incorporant-los en els seus sistemes. Twitter, Google, Microsoft i Samsung han anat dissenyant-ne versions tenint en compte el disseny proposat per La Fallera i per Emojipedia, aquest últim corregit després de la campanya #ComboiPaellaEmoji per evitar que fos una paella mixta amb xoriço.
Els dissenys de cada plataforma plantegen visuals diferents, n'hi ha que recorden receptes de paella valenciana, com el cas d'Emojipedia o Twitter, i altres opten per paelles de marisc com el cas de Google o l'acabat de presentar d'Apple. Així, "s'ha aconseguit que les grans plataformes no incloguin ingredients que no tenen res a veure amb el receptari de les paelles de l'àrea geogràfica valenciana", segons #PaellaEmoji.
Serà al llarg d'aquest mes de novembre quan totes les versions seran d'ús públic i es tancarà així un projecte que ha durat dos anys i que, recalquen els promotors, ha "portat la paella a integrar-se en l'alfabet del segle XXI, un èxit popular sense precedents on la tecnologia i la gastronomia s'han unit com ben poques vegades".
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Doncs no va ser en directe
- Nou estadi L'adjudicació de les obres al Camp Nou sota sospita
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- ACTUALITAT BLAUGRANA De Jong apunta a una dècada al Barça: «S’ha exagerat el que guanyo i això ha afectat com m’ha vist la gent»
- Sector bancari El món empresarial català conté la respiració davant el final de l’opa
- Tornada Amaia Montero torna a La Oreja de Van Gogh 18 anys després
- OSTEOPOROSI Les fractures òssies per fragilitat augmentaran un 30% en tan sols cinc anys i les dones són el grup més vulnerable
- Exigència personal La petició imprescindible de Pep Guardiola quan dorm en un hotel: «Volia que l’habitació no fos només per dormir»