DEMANEN UNA HORA MÉS A SES ILLES
Les Balears, en contra del canvi d'hora de l'octubre
El Parlament aprovarà demà una declaració que té el suport de tots els grups per mantenir l'horari d'estiu

cala-benirras-1167569 960 720
El Parlament de les Balears aprovarà aquest dimarts una declaració institucional que té el suport de tots els grups polítics en què s'insta el Govern a no endarrerir el rellotge una hora el cap de setmana que veper mantenir l'horari d'estiu.
La proposta, presentada pel grup nacionalista MÉS per Menorca, remarca que el canvi d'horari suposa la pèrdua d'una hora de sol a la tarda que afecta particularment les Balears perquè és la comunitat més oriental del país.
CARÀCTER INDUSTRIAL "OBSOLET"
La declaració institucional considera que pertànyer a l'ús horari de Greenwich respon a decisions polítiques de caràcter industrial obsoletes. "La societat moderna necessita que les hores de sol s'adaptin al seu temps d'oci", assenyala.
"Es tracta de tenir un horari lògic, racional i natural", sostenen els grups parlamentaris, que exalcen els beneficis de mantenir l'horari d'estiu relacionats amb la salut, l'economia i la família.
La proposta explica que la falta de llum solar repercuteix de manera negativa sobre la salut de les persones amb alteracions que provoquen depressió o insomni.
Així mateix, remarca que disposar de més llum solar implica que es portin a terme més activitats a l'aire lliure, a més de suposar un estalvi energètic, afavorir la desestacionalització turística i dinamitzar l'activitat comercial, així com facilitar la conciliació de la vida laboral i familiar.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- Junta de portaveus El Parlament ajorna per segona vegada que Illa comparegui per la corrupció en el PSOE
- Salut i benestar José Abellán, cardiòleg: "Crec que ens estem equivocant en donar-li massa importància a l'exercici de força"
- Accions legals Tovalloletes humides: la gran plaga ecològica que surt de les llars
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població