6.000 KM EN DIRECCIÓ CONTRÀRIA
Un vol amb destí a Malàisia aterra per error a Melbourne
Una equivocació del pilot a l'introduir les coordenades els va desviar del seu destí, Kuala Lumpur

earevalo34918416 airasia planes prepare for take off at don mueang internatio160907190228 /
Un vol d'AirAsia que sortia de Sydney (Austràlia) amb destí Kuala Lumpur (Malàisia) va aterrar accidentalment a Melbourne (Austràlia). Un error de 6.000 km que va provocar un error del pilot, que va introduir les coordenades de forma equivocada.
El succés es va produir el 10 de març del 2015, tot i que és ara quan l'agència australiana de seguretat aèria ha fet públic els fets. La investigació de l'incident, segons informa l'Australian Transport Safety Bureau, ha revelat que tot va ser a causa d'un cúmul d'errors.
El primer error en la cadena d'equivocacions va ser el lloc del qual s'havia d'enlairar l'Airbus A330, una pista destinada a un altre tipus de vols. El segon dels errors, i el que va provocar més confusió, el va tenir el pilot, que va introduir les coordenades equivocades. El comandant va copiar manualment les coordenades i, en lloc d'apuntar les correctes (151° 9.8’ E), va anotar 15° 19.8’ E, error que es podria haver evitat amb el correcte funcionament dels auriculars del pilot.
La investigació subratlla que el pilot va tenir "una sèrie d'oportunitats per identificar i corregir l'error", però no va fer res fins que l'aparell ja volava en direcció equivocada. Davant la situació, el capità va intentar reiniciar el sistema diverses vegades, cosa que va provocar que funcionés encara pitjor.
El pilot no va poder recular a causa del mal temps, així que va haver de continuar fins a aterrar a Melbourne, un lloc que estava completament fora de la seva ruta. L'aeroport de Melbourne està situat a 722 quilòmetres de Sydney, mentre que Kuala Lumpur està a 6.611 quilòmetres.
Després de 3 hores en terra van tornar a l'aire, aquesta vegada, cap al destí correcte.
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- De la política, ¿se’n surt? (VII) Alberto Fernández Díaz: «Em va doldre que Quim Forn entrés a la presó»
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident
- Polèmica als EUA Els pares d’un adolescent que es va suïcidar després de parlar amb ChatGPT denuncien OpenAI i Sam Altman
- El sorteig europeu L’Arsenal i viatjar al Kazakhstan, les amenaces de la Champions
- EL FINAL DEL MERCAT L’impensat dilema de Fermín
- Apunt Lamine, dins i fora
- La vuelta Ayuso i els seus donen el cop a Figueres en la contrarellotge
- TENNIS Djokovic es refà i es classifica per a la tercera ronda de l’Open dels EUA