Hi van morir 80 persones

El judici per l’accident de l’Alvia a Santiago començarà el 20 de setembre

El procés durarà nou mesos i asseurà al banc dels acusats el maquinista del tren i a qui era el director de Seguretat en la Circulació d’Adif en el moment que es va posar en funcionament la línia

El judici per l’accident de l’Alvia a Santiago començarà el 20 de setembre
1
Es llegeix en minuts

El judici per l’accident el 24 de juliol del 2013 començarà el 20 de setembre d’aquest any i s’allargarà fins el 2023, nou mesos de declaracions, pèrits i declaracions de testimonis que portaran la sentència a l’any del desè aniversari del sinistre en què van morir 80 persones i 144 van resultar ferides.

La interlocutòria de la jutge, amb data el 7 d’abril, fa una proposta de calendari per a aquest judici en què s’asseuran al banc dels acusats com a investigats el maquinista del tren i qui era el director de Seguretat en la Circulació d’Adif en el moment que es va posar en funcionament la línia.

Concretament, entre els dies 20, 21 i 22 de setembre està previst que se substanciïn les qüestions prèvies i l’interrogatori als acusats. A partir del 4 d’octubre està fixat que comencin les declaracions dels primers testimonis, que començaran per integrants del cos policial

El portaveu de la Plataforma Víctimes de l’Alvia, Jesús Domínguez, està citat per al març del 2023, testimonis que seguiran fins el 30 de maig, data en què està previst que comencin els informes i les conclusions finals d’aquest macrojudici.

La instrucció va acabar amb els dos acusats, contra qui es dirimeix si els fets que se’ls imputen són constitutius de 80 delictes d’homicidi per imprudència greu professional, de 145 lesions per imprudència greu professional i d’un delicte de danys.

Quatre anys de presó

Notícies relacionades

La Fiscalia sol·licita per a cadascun quatre anys de presó. A més, demana que el maquinista, Francisco Garzón, sigui inhabilitat per a la professió durant el temps de la condemna.

Per a l’altre acusat, l’exresponsable de seguretat d’Adif, Andrés Cortabitarte, que va sortir de la direcció de l’empresa pública el maig del 2021, requereix la inhabilitació durant el mateix període per a l’exercici de qualsevol professió que impliqui gestió, seguretat o responsabilitat en infraestructures ferroviàries.