Hi van morir 80 persones
El judici per l’accident de l’Alvia a Santiago començarà el 20 de setembre
El procés durarà nou mesos i asseurà al banc dels acusats el maquinista del tren i a qui era el director de Seguretat en la Circulació d’Adif en el moment que es va posar en funcionament la línia
El judici per l’accident el 24 de juliol del 2013 començarà el 20 de setembre d’aquest any i s’allargarà fins el 2023, nou mesos de declaracions, pèrits i declaracions de testimonis que portaran la sentència a l’any del desè aniversari del sinistre en què van morir 80 persones i 144 van resultar ferides.
La interlocutòria de la jutge, amb data el 7 d’abril, fa una proposta de calendari per a aquest judici en què s’asseuran al banc dels acusats com a investigats el maquinista del tren i qui era el director de Seguretat en la Circulació d’Adif en el moment que es va posar en funcionament la línia.
Concretament, entre els dies 20, 21 i 22 de setembre està previst que se substanciïn les qüestions prèvies i l’interrogatori als acusats. A partir del 4 d’octubre està fixat que comencin les declaracions dels primers testimonis, que començaran per integrants del cos policial
El portaveu de la Plataforma Víctimes de l’Alvia, Jesús Domínguez, està citat per al març del 2023, testimonis que seguiran fins el 30 de maig, data en què està previst que comencin els informes i les conclusions finals d’aquest macrojudici.
La instrucció va acabar amb els dos acusats, contra qui es dirimeix si els fets que se’ls imputen són constitutius de 80 delictes d’homicidi per imprudència greu professional, de 145 lesions per imprudència greu professional i d’un delicte de danys.
Quatre anys de presó
Notícies relacionadesLa Fiscalia sol·licita per a cadascun quatre anys de presó. A més, demana que el maquinista, Francisco Garzón, sigui inhabilitat per a la professió durant el temps de la condemna.
Per a l’altre acusat, l’exresponsable de seguretat d’Adif, Andrés Cortabitarte, que va sortir de la direcció de l’empresa pública el maig del 2021, requereix la inhabilitació durant el mateix període per a l’exercici de qualsevol professió que impliqui gestió, seguretat o responsabilitat en infraestructures ferroviàries.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Receptes rodones La recepta definitiva per fer les millors mandonguilles casolanes
- Renovació en potència La universitat envelleix: més de la meitat de professors es jubilaran en els pròxims 20 anys
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Eleccions a Extremadura Feijóo augura que Extremadura iniciarà «el canvi» per acabar amb la «degradació» de Sánchez
- Obituari Mor l’exdirectiu del Barça Gabriel Masfurroll
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
