Model de ciutat

El Saigon diari de la mobilitat a Barcelona (segons el RACC)

El Saigon diari de la mobilitat a Barcelona (segons el RACC)

Ferran Nadeu

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Una mica més de 100 km2 de superfície i 1,6 milions d’habitants arriben fins on arriben. Barcelona és una ciutat densa on es registren prop de sis milions de desplaçaments diaris. I més canviant que mai, amb nous actors a l’espai públic, amb la distribució urbana de mercaderies disparada, amb un urbanisme que ha gosat tocar-li la cara a l’Eixample d’Ildefons Cerdà. Amb tot, el RACC considera que passem un moment crític quant a convivència de carrer. Perquè la senyalització està mancada de claredat, perquè les normes de circulació són ara més heterogènies que mai, perquè hi ha patinets i abans no hi eren, perquè l’incivisme està pels núvols i perquè falta planificació. O sigui, la ciutat passa per un Saigon de tolerància i coexistència.