Aposta pel transport ferroviari

Catalunya i França doblaran el 2022 les freqüències de tren d’alta velocitat

Barcelona, Girona i Figueres amplien la connexió amb quatre trajectes diaris en els dos sentits, que connectaran amb 13 ciutats franceses

Catalunya i França doblaran el 2022 les freqüències de tren d’alta velocitat

Julián García

2
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

El transport amb tren, que durant anys ha sigut arraconat per l’incessant desplegament de rutes aèries i preus ‘low cost’, reprèn ara protagonisme de la mà de l’alta velocitat unida a la sostenibilitat, en un moment de màxima conscienciació sobre la crisi climàtica. És un marc ideal per encoratjar rutes i per atraure nous viatgers, constata Renfe/SNCF en Cooperació, que ha aprofitat el 25è aniversari de col·laboració per anunciar aquest dimecres que al llarg del 2022 doblarà freqüències entre Catalunya i França.

En concret, Barcelona, Girona i Figueres amplien aquesta connexió amb quatre freqüències diàries en els dos sentits, que connectaran amb 13 ciutats franceses. A més, es recupera el tren que unirà Madrid, Saragossa i Tarragona amb vuit localitats del pais veí, amb destinació Marsella. Tambén es duplicarà la freqüència de l’enllaç Barcelona-París. D’una al dia passa a dues.

Després de donar servei a 13 milions de viatgers internacionals en un quart de segle, l’aliança de companyies ferroviàries fa un pas endavant just quan la recuperació turística avança amb pas ferm. Aquest passat estiu va créixer un 20% la xifra de viatgers entre els dos països, però encara no ha recuperat els nivells del 2019. No obstant, l’interès de connexions ràpides com Barcelona-París (des de 39 euros) o Barcelona-Nimes encoratgen aquesta millora del servei, explica el nou director general de Renfe/SNCF, David Cortés, que ha presentat el pla de transport de la companyia per al 2022. Doblar les connexions entre els dos països implica connectar amb més solvència un total de 19 ciutats. 

En el cas de Tarragona, destaca la recuperació de la connexió de Saragossa i la ciutat catalana amb el sud de França, amb l’impuls turístic que comporta, com l’incentiu per al transport de viatgers de negocis. Formarà part de la ruta Madrid-Marsella, que torna just coincidint amb l’Any Europeu del Ferrocarril.

Notícies relacionades

Impacte ambiental

S’estima que en aquests 25 anys de col·laboració, el tren ha permès evitar més de 675.000 tones de CO2 comparat amb altres mitjans de transport, que equivalen al consum elèctric d’una ciutat de més de 2,7 milions d’habitants. Cortés ha destacat que el tren d’alta velocitat representa la manera més ecològica de viatjar per a la llarga distància i –el millor compromís per respectar el medi ambient–. Genera fins a 50 vegades menys emissions de CO2 que anar amb cotxe i fins a 80 vegades menys que l’avió.