INFORME EURORAP

5 dels 10 trams de carretera amb més accidents de moto d'Espanya són a Barcelona

Els accessos metropolitans a la capital catalana lideren el rànquing de perillositat

rjulve20056714 barcelona 10 08 2012 accidente en paseo maragall junto a la 181217164841

rjulve20056714 barcelona 10 08 2012 accidente en paseo maragall junto a la 181217164841

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Els accessos a Barcelona poden convertir-se en una perillosa trampa per als motoristes. Cinc dels 10 trams d’Espanya que registren més accidents de motocicletes i ciclomotors estan situats a les entrades i sortides de la capital catalana, segons l’última entrega de l’estudi 'EuroRAP', un programa europeud’avaluació de carreteres que aquest dilluns ha fet públic el RACC i segons el qual a Espanya hi ha més de 3.000 quilòmetres de carreteres amb risc elevat per als vehicles de dos, quatre i més rodes.

Tornant a les motocicletes i ciclomotors, els cinc trams més conflictius són els següents: els 6,5 quilòmetres de l’A-2 que van des de l’enllaç amb la B-23 fins al nus del Llobregat (i que compten amb un 67% d’accidents amb motos i una mitjana de 0,41 sinistres d’aquest tipus per quilòmetre); els 3,4 quilòmetres de la B-20 que van de l’enllaç de Sant Boi al nus del Llobregat (75% dels accidents i un 0,29% de mitjana per quilòmetre); els 15,5 quilòmetres de la B-23 de Barcelona a l’enllaç de Molins de Rei (725 i 0,78 de mitjana); els 11,7 quilòmetres de la B-30 entre Valldoreix i Barberà del Vallès (69% dels accidents i 0,26% per quilòmetre) i els 18,5 quilòmetres de l’A-2 que van de l’enllaç de Martorell a l’enllaç amb la B-23 (amb el 61% dels accidents i un 0,25 de mitjana per quilòmetre).

Els altres cinc pitjors trams espanyols

Notícies relacionades

Tant aquests trams barcelonins com els altres cinc que conformen el ‘top ten’ de perillositat estan situats als accessos a les àrees metropolitanes. De tots, el pitjor és el de l’A-7 a Màlaga (5,1 quilòmetres d’inici a final). També hi ha els 2,8 quilòmetres de l’M-14 a Madrid, en el tram que va de l’enllaç amb l’M-40 a l’enllaç de l’aeroport; els 4,9 quilòmetres del’AC-12 a la Corunya, del final de la Zona Urbana de la Corunya fins al principi de la Zona Urbana de San Pedro de Nos; els 8,3 quilòmetres de la V-31 a València, de l’enllaç de la CV-41 a l’enllaç amb la V-30, i els 3,8 quilòmetres del’A-3 a València, des de l’enllaç de Manises fins a l’enllaç de València. 

Els accidents de moto o ciclomotor representen el 22,7% de tots els que es produeixen a la xarxa de carreteres de l’Estat. La meitat dels sinistres greus patits per aquests vehicles es localitzen en només el 8,4% de la xarxa viària (2.082 quilòmetres).