NOVA TECNOLOGIA

Trànsit vol obligar a utilitzar els assistents de velocitat intel·ligents

Navarro defensa el sistema, que s'ajusta als límits que marquen els senyals i manté la distància de seguretat

zentauroepp44895835 graf5532  madrid  04 09 2018   el director general de tr fic180911114054

zentauroepp44895835 graf5532 madrid 04 09 2018 el director general de tr fic180911114054 / FERNANDO ALVARADO

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

El director general de Trànsit, Pere Navarro, ha mostrat aquest dimarts el seu suport a l’ús dels assistents de velocitat intel·ligent als vehicles i ha expressat la seva esperança que puguin arribar a ser obligatoris per intentar reduir les xifres de sinistralitat.

Així ho ha manifestat en la jornada 'Cap a la seguretat de sèrie a tots els vehicles’, organitzada per la Fundació Mapfre junt amb el Consell Europeu de Seguretat del Transport i la Direcció General de Trànsit (DGT).

El director de Prevenció i Seguretat Viària de la Fundació Mapfre, Jesús Monclús, ha explicat que l’assistent de velocitat intel·ligent és un sistema que llegeix els senyals de circulació i que, una vegada activat, ajusta la velocitat a la legal i evita que el vehicle s’acosti massa al que va davant, arribant fins i tot a frenar si és necessari.

Pere Navarro ha recordat que "en seguretat viària el punt estratègic és la velocitat, ja que és una de les causes dels accidents i com més elevada sigui, més greus són els sinistres".

Espanya, "al revés"

Per això, segons el seu parer, crida l’atenció que a Espanya, en els sis últims anys, el que es va dur a terme en aquest àmbit és un augment del límit de velocitat de 120 a 130 quilòmetres per hora a les autopistes, "just al revés del camí seguit en altres llocs".

El director general de Trànsit ha recalcat que el 77% dels morts es van registrar en carreteres convencionals, dels quals un 36% van ser causats per sortides de la via i un 28% per xocs frontals, en què la velocitat és un factor fonamental.

Per això "la tecnologia ens ha d’ajudar a controlar la velocitat i potser aquest sistema d’assistent intel·ligent sigui el salt endavant més important des de l’‘airbag’", ha comentat Pere Navarro.

I ha insistit: "Ho volem posar de relleu, hi donem suport al ser una bona pràctica i esperem que s’estengui fins que siguem capaços de fer-ho obligatori".

400 morts menys a l’any

Per la seva banda, Jesús Monclús ha estimat que a Espanya l’ús d’aquest sistema reduiria la sinistralitat greu i molt greu en un 20%, amb la qualcosa hi hauria uns 400 morts menys en un any.

Ha indicat que potser seria necessari revisar la senyalització per millorar-la i el compliment dels límits.

Notícies relacionades

El Consell Europeu de Seguretat en el Transport defensa els beneficis de l’assistent de velocitat intel·ligent com un sistema per a la conducció que ja el 2014 va ser reconegut per un estudi noruec com el "més eficaç" per salvar vides.

La jornada que ha acollit avui la seu de la DGT forma part d’unacampanya per contribuir a reduir les mortsi les lesions relacionades amb la velocitat a la carretera a través de la identificació i la promoció de millors pràctiques amb un enfocament especial en l’ús de l’assistència de velocitat intel·ligent.