Renfe triga tres hores a publicar un comunicat
La tardana reacció de la companyia a Twitter enerva els usuaris
Tres hores després de produir-se el descarrilament del tren, Renfe publicava el següent comunicat: "Un tren Alvia Madrid-Ferrol ha descarrilat a l'entrar a l'estació de Santiago de Compostel·la a les 20.41 h. El tren circulava per la línia d'alta velocitat i en el comboi hi viatjaven un total 218 viatgers a més de la tripulació. Renfe ha habilitat un telèfon d'atenció: 900 101 660".
Twitter, font de queixes
Les xarxes socials i especialment Twitter, han recollit tot el malestar que envolta un accident d'aquestes característiques. Moltes de les queixes apunten a Renfe, i no només pel que fa al transport, sinó que van en direcció a la poca i tardana informació que va donar la companyia.
I és que Renfe va trigar 3 hores a comunicar l'accident pel seu compte de Twitter (@Renfe), fet que va enervar els usuaris. Des d'aquell moment, la companyia ha anat informant sobre el succés però "sense la rapidesa que l'ocasió mereix, ni que Twitter permet", segons els usuaris.
La polèmica continua
Un altre dels tuits que més ha encès els tuiters és el que han publicat aquest dijous al voltant de les 11 del matí, on la companyia se sumava al dolor dels familiars, 14 hores després que es produís l'accident.
D'aquesta manera, Renfe ha estat dels comptes més esmentats i segueix estant en el centre de la polèmica i les crítiques dels tuiters.
Alguns dels comentaris de la companyia i els tuiters:
Descarrilo del tren Alvia Madrid-Ferrol.Habilitado el teléfono para atención 900 101 660 http://t.co/JtVNBsZGML
— Renfe (@Renfe) 24 de julio de 2013
@Renfe a buenas horas!!!
— Sonia-Zona Bruta (@SoniaCuevas) 24 de julio de 2013
En cualquier país esta cuenta serviría para algo. @Renfe
— Ana Pastor 🇪🇸 (@_anapastor_) 24 de julio de 2013
Crisis en el Twitter de @Renfe por las casi 3 horas que ha tardado en informar (respuestas) https://t.co/PGCq4hI932
— Patrícia Ventura (@Dialalluna) 24 de julio de 2013
Supongo que la agilidad de @Renfe en redes sociales es eso que llaman 'brand journalism'. #periodismo
— Albert Cuesta Zaragosí 🎗😷 (@albertcuesta) 24 de julio de 2013
Los de @Renfe han decidido hacer honor a su demora crónica. Casi 3 horas después del accidente, twittean un teléfono de información.
— Raquel Sastre (@raquelsastrecom) 24 de julio de 2013
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- FUTBOL Mor Diogo Jota, el davanter del Liverpool, en un accident de trànsit
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Accident Dos vianants ferits en ser atropellats per un autobús H12 a la Gran Via de Barcelona
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Polítiques socials a Catalunya El Govern estudia eliminar l’ajuda a extutelats per integrar-la a la nova renda garantida
- Sous públics Els funcionaris de l’Estat cobraran una paga per retards i la pujada del 0,5% en la nòmina de juliol