Patrimoni publicitari
El MNACTEC de Terrassa restaura l’anunci mural de Netol de 1960
Terrassa debat què fer amb un gran anunci de Netol pintat als anys seixanta
L’històric Tren Granota torna a circular a la línia Barcelona-Vallès
El Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (MNACTEC) ha restaurat l’anunci mural de netejavidres Netol, originari dels anys 60, que es va trobar l’abril del 2022 en una façana del carrer Font Vella de Terrassa.
El 12 d’abril del 2022 va aparèixer per sorpresa l’anunci de la històrica companyia de productes de neteja Netol al moment de retirar una placa publicitària de la paret d’un edifici del centre de Terrassa.
L’octubre del 2022, el propietari de l’edifici, Miguel Ángel Salazar,va comunicar-ho al museu per incorporar-lo a la seva col·lecció amb la idea de restaurar-lo i mantenir-lo dins de l’espai públic de Terrassa.
El museu va iniciar una primera fase de consolidació de l’anunci que va servir per evitar que es degradés més i després va realitzar una segona fase amb la restauració efectiva del mural.
El MNACTEC ha acceptat acollir l’anunci seguint la seva estratègia de posar en valor i protegir el patrimoni de la societat industrial que es troba en ciutats i pobles de Catalunya.
Els anuncis de l’empresa de netejavidres Netol, amb la imatge d’un elegant majordom d’àmplies galtes, va tenir molta popularitat als anys 60 del segle XX, tant en premsa escrita com en ràdio i televisió.
Notícies relacionadesAquest dijous, el director del MNACTEC, Jaume Perarnau; el propietari de l’edifici, Miguel Angel Salazar; l’historiador Pau Medrano, especialista en publicitat, i la conservadora-restauradora del museu, Mercè Gual, presenten l’anunci restaurat.
Més notícies de Terrassa a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- A JAÉN El poble més pobre d’Espanya no és tan pobre: «Aquí hi ha diners, però molts no es declaren»
- Una au intimidadora El veí de Sants que no pot sortir al terrat de Sant Jordi a Sant Joan per l’amenaça d’una gavina
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Procediment penal obert Investigats per «administració deslleial» els marmessors de la fortuna de Pere Mir, entre ells l’oncòleg Josep Tabernero
- La caixa de ressonància ¿Qui dimonis és Kiko Veneno?
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- Joia arquitectònica La reforma de la plaça dels Àngels obre el debat sobre el futur de l’històric CAP del Raval
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Això és del que t’has d’acomiadar als 60 si vols ser més feliç