Quart Cinturó

La Generalitat insisteix a acotar el traçat de la B-40 a Sabadell, Terrassa i Castellar

¿Què és el Quart Cinturó i com afectaria al Vallès?

Més de 3.000 persones protesten a Sabadell contra el pacte per la B-40 del Govern i el PSC

La Generalitat insisteix a acotar el traçat de la B-40 a Sabadell, Terrassa i Castellar

DAVID ZORRAKINO / EUROPA PRESS

1
Es llegeix en minuts
EFE

El conseller de Territori, Juli Fernàndez, ha insistit aquest dimecres 3 de maig a acotar el traçat de la futura B-40 o Ronda Nord als «sistemes urbans» de Sabadell, Terrassa i Castellar del Vallès, en un moment en què la Generalitat i el Govern central negocien l’acord per executar l’obra.

En la sessió de control al Govern en el ple del Parlament, preguntat sobre la B-40 per la diputada de la CUP Montserrat Vinyets, Fernàndez ha assegurat que s’està «treballant» sobre la base del «compromís pressupostari» adquirit amb el PSC per aprovar els comptes de la Generalitat, que inclou «el projecte de la ronda urbana» entre aquestes ciutats, «ni més enllà ni menys».

«L’hi reitero: no hem acordat el Quart Cinturó, hem acordat la Ronda Nord dels sistemes urbans de Sabadell, Terrassa i Castellar del Vallès», ha asseverat el conseller.

En la seva intervenció, Vinyets ha carregat contra l’executiu català per «no haver aconseguit cap meta» en el traspàs de Rodalies i ha manifestat les seves sospites que el traçat de la B-40 que els governs estan negociant pot acabar superant els límits promesos per Fernàndez.

Segons Vinyets, «la cosa no acabarà aquí», ja que «es voldrà la infraestructura viària fins a Granollers», una obra amb què, ha alertat, tot l’espai agrari del Vallès quedarà «anul·lat».

«Aquí no es tracta de millorar cap connexió entre Sabadell i Terrassa, el que importa és escriure una pàgina més a l’agenda del retrobament» impulsada pel Govern de Pedro Sánchez, ha afirmat Vinyets.

Notícies relacionades

El conseller ha respost que l’aposta del Govern per al Vallès «és molt més» que la Ronda Nord, ja que es basa a incrementar l’oferta del transport públic perquè sigui una opció de mobilitat «real» i «eficaç» en aquesta comarca.

Llegeix totes les notícies de Sabadell a EL PERIÓDICO Sabadell i Terrassa