Quart Cinturó
Salvador Illa insta agents econòmics de Terrassa i Sabadell a defensar el Quart Cinturó
El socialista es reuneix amb alcaldes i representants de tota la comarca del Vallès Occidental per posar en valor la via
El primer secretari del PSC, Salvador Illa, insta els agents econòmics del Vallès Occidental a reivindicar la necessitat de crear el Quart Cinturó, molt concretament la Ronda Nort entre Terrassa i Sabadell.
Illa ho ha fet amb un acte polític del PSC a Castellar del Vallès, en el qual han participat l’alcalde del municipi i president del Consell Comarcal, Ignasi Giménez, i l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés.
Eren presents també representants econòmics del territori, com el president de Cecot, els de les Cambres de Comerç de Terrassa i Sabadell, i representants dels sindicats i empreses de la comarca.
Illa reconeix la dificultat del projecte
Illa ha reivindicat que el Quart Cinturó completi el traçat, malgrat reconèixer les dificultats sobretot al tram del Vallès Oriental.
El líder dels socialistes ha assenyalat que la via és una prioritat per al partit però també per al territori, remetent-se a la veu unànime de les alcaldies dels municipis que ha d’enllaçar i que aquest dilluns estaven representades pels alcaldes de Sabadell i de Castellar però també per l’alcaldable socialista a Terrassa, Eva Candela.
«És important que se sentin totes les veus»
Sabent que és també una reivindicació dels agents econòmics, avui àmpliament representats en l’acte, els ha llançat la petició d’alçar la veu.
«Durant tot el procés que vindrà hi haurà veus minoritàries que se sentiran molt, però també és important que totes les veus se sentin, de manera respectuosa i constructiva, però que quedi clar que hi ha una majoria del territori que vol generar prosperitat», ha dit la seva audiència.
Descongestionar Sabadell
Illa ha participat en l’acte a Castellar del Vallès, municipi que, en el dia d’avui, per arribar-hi, cal creuar la Gran Via de Sabadell, completament saturada de vehicles en hora punta i que incrementa els nivells d’emissions contaminants al centre de la capital vallesana.
L’alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, assegura que no entén les veus que no accepten la retirada dels cotxes i camions per una via urbana com aquesta.
«Quan sento el conseller de Territori i altres veus oposant-s’hi, ¿no veuen que el que faríem seria treure una autopista del centre de la ciutat a l’exterior?», es pregunta Giménez. De fet, la connexió de Castellar amb l’autopista C-58 es realitzaria a través de la ja existent Ronda Oest de Sabadell.
«La via ha de tenir capacitat per a mercaderies»
En aquesta mateixa línia s’ha pronunciat l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, que ha assegurat que la via ha de tenir capacitat per a mercaderies. No «ens val una via d’un carril per sentit, això és el que tenim en una via urbana de Sabadell, volem una via de dos carrils per sentit», detalla.
Per la seva banda, l’alcaldable socialista per Terrassa, Eva Candela, ha destacat que el Quart Cinturó avui dia mor en una rotonda al barri de Can Roca, al nord de la ciutat, i que serà necessari donar sortida a tots els vehicles que amb l’obertura del tram fins a Abrera arribaran al Vallès des del Baix Llobregat.
Notícies relacionadesLlegeix totes les notícies de Terrassa a EL PERIÓDICO Terrassa
Llegeix totes les notícies de Sabadell a EL PERIÓDICO Sabadell
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Quan un sistema emmalalteix, també emmalalteix la confiança
- Expedient obert Investiguen una escola d'educació especial de Blanes per presumptes maltractaments a alumnes amb autisme
- Gent gran sola La teleassistència de Barcelona rep 35 trucades diàries d’avis per «conversar per soledat»
- MOVIMENTS AL PP Feijóo reivindica Mazón com a víctima d’una «caça de bruixes» que li ha donat «una lliçó» a Sánchez i demana a Vox que «faciliti» el substitut
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
