Medi ambient
Terrassa posa en marxa una campanya per premiar el reciclatge
S’obtindran premis sostenibles i socials per reciclar llaunes i ampolles de plàstic de begudes

L’Ajuntament de Terrassa (Vallès Occidental) ha posat en marxa una campanya, de la mà d’Ecoembes, per premiar el reciclatge. Mitjançant el sistema de devolució i recompensa, el consistori pretén que la ciutadania s’impliqui en el reciclatge amb incentius que podran ajudar a millorar l’entorn.
La tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Lluïsa Melgares, acompanyada del gerent d’Ecoembes a Catalunya, Xavier Balagué, han presentat una iniciativa que se centrarà en el reciclatge de llaunes i ampolles de plàstic.
D’aquesta manera, els veïns egarencs podran dipositar els seus residus en un dels prop de 1.200 contenidors grocs de la ciutat –als quals se’ls ha incorporat l’esmentada tecnologia– per obtenir recompenses que podran donar al projecte local Roba Per Tots de la Associació eco INSERCIÓ, la qual se centra en la recollida i entrega de roba entre famílies vulnerables.
D’altra banda, la ciutat també compta amb dues màquines Reciclos que recompensen per reciclar, ubicades a les estacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Rambla i de Vallparadís.
«La campanya incentiva el reciclatge, promou l’ús responsable i propicia la reflexió sobre el volum d’envasos que utilitzem», ha destacat Melgares.
Notícies relacionades«El compromís dels catalans és digne d’admiració ja que, amb un gest tan senzill com és reciclar, posen en valor la millora de l’entorn natural i de les persones que els envolten mitjançant la donació dels punts que obtenen al reciclar», ha conclòs Balagué.
Llegeix totes les notícies de Terrassa a EL PERIÓDICO Terrassa
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Sous públics Els funcionaris de l’Estat cobraran una paga per retards i la pujada del 0,5% en la nòmina de juliol
- Pakito i Akkaspace, dos ‘hackers’ adolescents
- La doble aposta catalana
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: Tres de cada quatre catalans exigeixen limitar els pisos turístics i regular el preu del lloguer
- Pronòstic del Meteocat Cap de setmana de pluja i calor a Catalunya: El Meteocat activa avisos tant per precipitacions torrencials com per calor nocturna
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Finances personals ¿Pagar deutes o estalviar? Això és el que has de fer segons Pedro Becerro, expert en finances personals
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu