Medi ambient
Terrassa posa en marxa una campanya per premiar el reciclatge
S’obtindran premis sostenibles i socials per reciclar llaunes i ampolles de plàstic de begudes

L’Ajuntament de Terrassa (Vallès Occidental) ha posat en marxa una campanya, de la mà d’Ecoembes, per premiar el reciclatge. Mitjançant el sistema de devolució i recompensa, el consistori pretén que la ciutadania s’impliqui en el reciclatge amb incentius que podran ajudar a millorar l’entorn.
La tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Lluïsa Melgares, acompanyada del gerent d’Ecoembes a Catalunya, Xavier Balagué, han presentat una iniciativa que se centrarà en el reciclatge de llaunes i ampolles de plàstic.
D’aquesta manera, els veïns egarencs podran dipositar els seus residus en un dels prop de 1.200 contenidors grocs de la ciutat –als quals se’ls ha incorporat l’esmentada tecnologia– per obtenir recompenses que podran donar al projecte local Roba Per Tots de la Associació eco INSERCIÓ, la qual se centra en la recollida i entrega de roba entre famílies vulnerables.
D’altra banda, la ciutat també compta amb dues màquines Reciclos que recompensen per reciclar, ubicades a les estacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Rambla i de Vallparadís.
«La campanya incentiva el reciclatge, promou l’ús responsable i propicia la reflexió sobre el volum d’envasos que utilitzem», ha destacat Melgares.
Notícies relacionades«El compromís dels catalans és digne d’admiració ja que, amb un gest tan senzill com és reciclar, posen en valor la millora de l’entorn natural i de les persones que els envolten mitjançant la donació dels punts que obtenen al reciclar», ha conclòs Balagué.
Llegeix totes les notícies de Terrassa a EL PERIÓDICO Terrassa
- Setmana de fred Catalunya activa el pla Neucat per la previsió d’intenses nevades
- En un local de copes Una jutge de Barcelona ordena readmetre una cambrera que es va negar a treballar en sostenidors i culots
- Investigació en marxa Onada de robatoris nocturns al costat del mercat de Santa Caterina amb tapes de claveguera
- Catàstrofe natural Supervivent del terratrèmol a Turquia: «Encara no em crec que siguem tots vius»
- Tensió a ‘Tiempo de juego’ Manolo Lama rebenta després de la lamentable comparació de Paco González: «¡Ves-te’n a cagar!»
- Sisme a Turquia i Síria ¿Què són els estranys llums que es van veure abans del terratrèmol de Turquia?
- Protesta laboral Convocada una vaga a botigues d’Inditex el dissabte 11 de febrer a tot Espanya
- Alarma sanitària Països Baixos informa d’un cas de pòlio després de registrar-se una fuga en una fàbrica de vacunes
- Sisme Terratrèmol a Turquia: última hora dels ferits i morts en el sisme, en directe
- La lluita contra la pandèmia ¿On continuarà sent obligatori l’ús de mascaretes?