Trobada institucional

Terrassa i Manresa uneixen esforços en infraestructures i mobilitat

  • Ballart i Aloy lideren la reivindicació de la millora de la línia R4 de Rodalies per posar fi a la desinversió estatal

  • També coincideixen a fer un front comú per a un nou model tarifari de la C-16 i advoquen per impulsar l’eix de l’E-9

Terrassa i Manresa uneixen esforços en infraestructures i mobilitat

Ayuntamiento de Terrassa

2
Es llegeix en minuts
EFE

L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, i el seu homòleg de Manresa, Marc Aloy, es van reunir ahir a Terrassa (Vallès Occidental), en una trobada institucional per unir esforços en temes relacionats amb la millora de les infraestructures i la mobilitat.

Un dels temes que es van plantejar és liderar la reivindicació davant el Govern per a una millora de la línia R4 de Rodalies, en què els alcaldes consideren que és necessari que s’aposti de forma clara després de molts anys de desinversió.

Aquesta línia de Rodalies, compartida tant per Manresa com per Terrassa, és utilitzada per milers de ciutadans diàriament.

Els alcaldes creuen imprescindible fer realitat la reivindicació històrica d’un increment de la velocitat, i una millora de les freqüències i la qualitat de servei, perquè aquesta línia sigui una veritable alternativa al transport privat.

També van coincidir que, en un context d’emergència climàtica i de saturació de les autopistes, la millor manera de combatre aquesta situació és fent una aposta clara pel transport ferroviari.

Millora de les infraestructures viàries

Ballart i Aloy van coincidir a fer front comú per reclamar un nou model tarifari a l’autopista C-16, més racional i adaptat a les necessitats del territori, amb l’objectiu de millorar la mobilitat de la població i equiparar aquesta via de comunicació a la resta de carreteres i autopistes que han sigut alliberades recentment de peatges.

Van acordar també que les dues ciutats puguin liderar la recuperació i impuls de l’eix de l’E-9, la ruta transeuropea que uneix Barcelona, Terrassa, Manresa, Berga, Puigcerdá, Foix, Pamiers i Tolosa.

Aquesta infraestructura viària, actualment amb un tram abandonat entre Tarascon i Puigcerdà, suposa una nova connexió entre Catalunya i Europa, que complementarà i descongestionarà l’autopista costanera AP-7, E-15 (Barcelona – La Jonquera – Lió).

En aquest sentit, els dos alcaldes van coincidir que el mateix teixit productiu, tant de Terrassa com de Manresa, amb importants sinergies industrials i del camp del coneixement, pot contribuir al reforç d’aquesta reivindicació.

Tant és així que van preveure convocar les alcaldies dels diferents municipis de l’eix per unir esforços amb aquest objectiu, ja que, segons el seu parer, l’impuls d’aquest eix europeu podria generar noves i importants oportunitats en el conjunt de municipis de l’interior del país i del Pirineu.

Per l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, «és important per a la ciutat poder establir vincles estables amb ciutats referents, com és el cas de Manresa, per treballar junts en la projecció i consolidació del territori més enllà de la zona metropolitana».

Notícies relacionades

L’alcalde de Manresa, Marc Aloy, considera que «és important que ciutats pròximes però que històricament han tingut poca relació es puguin trobar i unir esforços pel bé del territori i la seva gent».

Llegeix totes les notícies de Terrassa a EL PERIÓDICO Terrassa