delicte d'estafa
Dos detinguts a Terrassa acusats d'embutxacar-se més de 30.000 euros amb 38 estafes a través d'internet
Els arrestats i una tercera persona investigada actuaven amb el mètode conegut com a 'phishing'
foto 3659853
La Policia Nacional ha detingut dues persones a Terrassa acusades de 38 delictes d’estafa amb què s’haurien embutxacat més de 30.000 euros.
Els dos arrestats i una tercera persona investigada formaven un grup criminal especialitzat en el mètode conegut com a ‘phishing’, basat a suplantar la identitat bancària d’empreses o persones per obtenir diners.
La investigació va començar a l’abril, centrada a aclarir la captació de dades bancàries constatada des de quatre mesos abans.
Una vegada la policia va poder identificar i localitzar el màxim responsable del grup, el va detenir i va registrar el seu domicili, on va intervenir nombroses proves que l’incriminaven en l’activitat delictiva.
Durant el registre, la policia va requisar vuit telèfons mòbils de gamma alta, diverses targetes SIM, un ordinador, una tauleta, una bossa de gamma alta i 1.200 euros en efectiu.
En el registre, els agents van detenir una dona acusada de ser partícip dels delictes d’estafa, i es va identificar una tercera persona en qualitat d’investigat no detingut.
Notícies relacionadesEl màxim responsable del grup acumula una desena d’antecedents policials, la majoria per estafes. L’home va ser posat a disposició del jutjat d’instrucció de guàrdia de Terrassa.
Més notícies de Terrassa
- Més traçat del metro sense nous combois
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Campanades L'enginyeria artesanal del vestit de les campanades de Pedroche: dotze anys d'història i una tiara de mascareta
- Per llepar-se els dits Dotze bons restaurants de Gràcia que no hauries de perdre de vista
- Francisco Esteban Bara: "Hi ha professors universitaris que fa 19 anys que repeteixen la mateixa classe"
- Arrenca una marató per sumar 10.000 donacions de sang en 10 dies
- Catalunya retira l’obligació de portar la mascareta als centres sanitaris
- Una IA obre la via a detectar malalties a través del son
