el nombre s'ha triplicat
El 41% dels interns més grans de 70 anys passa el confinament a casa i les presons n'estudien 35 casos més
Ja hi ha 61 presos que han donat positiu en coronavirus i 55 funcionaris
zentauroepp53050856 01 02 2019 m s fotos brians ii politica 200408112312 /
El 41% dels presos que tenen més de 70 anys passen el confinament per coronavirus a casa seva per minimitzar el risc de contagi del Covid-19. Així, la secretaria de mesures penals, reinserció i atenció a la víctima protegeix les persones privades de llibertat que, per la seva edat, són especialment vulnerables en cas de contagiar-se.
Comptant tots els centres penitenciaris, els septuagenaris sumen 108 interns. Abans de la pandèmia, n’hi havia 17 (16%) dormint a casa seva, en aplicació de l’article 86.4 del Reglament Penitenciari. Ara ja en són 45 (41%). Per tant, el nombre de més grans de 70 anys confinats a casa pràcticament s’ha triplicat. Dels 63 septuagenaris que queden interns, les presons estudien que es pugui ampliar a 35 casos més.
Protecció per als interns amb salut vulnerable
El confinament domiciliari d’una part de les persones grans internes als centres penitenciaris s’afegeix al dels presos amb salut vulnerable per patologies prèvies. En aquest cas, passen el confinament a casa seva i en pisos extrapenitenciaris –anomenats unitats dependents– que gestionen entitats socials.
Des de la setmana passada, aquestes persones estan subjectes a control telemàtic o supervisades pels responsables de les unitats dependents. En la identificació i resolució dels casos han treballat conjuntament professionals sanitaris i els equips de tractament.
El 90% dels tercers graus, confinats a casa
El Departament de Justícia treballa per minimitzar la població reclusa i el risc de contagi a l’interior dels centres penitenciaris des del principi de la crisi. Amb l’adopció de diferents mesures ja suma 1.330 persones que han passat a estar confinades al seu domicili o en recursos d’entitats socials, fora de les presons.
S’afegeixen als que abans de la pandèmia ja estaven classificats en tercer grau i sotmesos a controls telemàtics, 325 interns. Actualment, hi ha 1.655 interns en aquest tipus de seguiment, un 90% dels interns en tercer grau de Catalunya. Es tracta d’una iniciativa del Govern, instada també per les Nacions Unides, el Consell d’Europa i, en l’àmbit català, el Síndic de Greuges.
El balanç: 61 interns positius de Covid-19
Notícies relacionadesEn aquests moments, 61 interns han donat positiu per coronavirus. N’hi ha 9 de donats d’alta. De la resta, 8 estan ingressats a l’Hospital Penitenciari de Terrassa; 32, a la unitat hospitalària Covid-19 del mòdul 4 de Quatre Camins; 9, a la unitat hospitalària Covid-19 de Brians 2; 1, a la infermeria de dones de Brians 1; 1, en la Unitat Hospitalària Psiquiàtrica Penitenciària de Brians 1, i un més, en un hospital convencional. També s’han confirmat 55 casos positius de coronavirus entre els funcionaris.
Més notícies de Terrassa
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Amb 150 anys Historiadors i entitats alerten d’una pèrdua «irreparable» per la demolició d’estacions de tren centenàries
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Entrevista Francesc-Marc Álvaro (ERC): «Vox ha rehabilitat la figura de Franco»
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
