CONNEXIÓ VALLÈS-AEROPORT

Terrassa recolza que sigui la línia R-4 la que ofereixi servei fins a l'aeroport de Barcelona

Se suma així al front comú contra la nova línia de rodalies de FGC que proposa la Generalitat de Catalunya

tn es-fgc-class113-emu

tn es-fgc-class113-emu

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El dilluns 23 de desembre, el Govern de la Generalitat, a través de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat, va presentar el nou servei ferroviari d’accés al’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat com a servei de rodalies, que deixaria Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).

Davant d’aquesta proposta, l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, considera que«cal repensar-la»,ja que seria «un error històric» que tirés endavant, i proposa que «cal recuperar els estudis que van donar forma al Pla de Rodalies, ja que conclouen que la millor proposta era un servei Manresa-Terrassa-Barcelona-Aeroport».

Davant de la proposta del Govern, Ballart creu que Terrassa s’afegirà al «moviment» proposat per l’alcaldessa de SabadellMarta Farrés, per instar la Generalitat a replantejar la necessitat d’una nova línia. Des de l’Ajuntament de Terrassa, ja s’han posat en contacte amb l’alcaldessa de Sabadell per coordinar accions conjuntes en aquest sentit, passades les festes nadalenques.

«Sense tenir en compte les necessitats del Vallès Occidental»

Així, es considera que tal com ja proposava el Pla de Rodalies de Barcelona 2008-2015, una de les propostes per reequilibrar els serveis de rodalies, passava peraprofitar la línia R-4 per connectar amb l’aeroport, oferint una connexió «directa i més econòmica» a aquesta infraestructura en grans municipis com Manresa, Sabadell, Cerdanyola i Terrassa.

Per Ballart, a més, «la línia de curt recorregut que proposa la Generalitat no aprofitarà el potencial que ofereix el nou accés aeroportuari i afegirà pressió als túnels ferroviaris que travessen la ciutat de Barcelona».

Notícies relacionades

Ballart ha volgut afegir que sembla que la decisió de la Generalitat «s’ha pres sense tenir en compte les necessitats de la població del Vallès Occidental, condicionant la vertebració territorial i de qualitat, que han d’oferir les infraestructures de transport i mobilitat públiques».

Més notícies de Terrassa a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA