CONNEXIÓ VALLÈS-AEROPORT
Terrassa recolza que sigui la línia R-4 la que ofereixi servei fins a l'aeroport de Barcelona
Se suma així al front comú contra la nova línia de rodalies de FGC que proposa la Generalitat de Catalunya

tn es-fgc-class113-emu
El dilluns 23 de desembre, el Govern de la Generalitat, a través de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat, va presentar el nou servei ferroviari d’accés al’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat com a servei de rodalies, que deixaria Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
Davant d’aquesta proposta, l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, considera que«cal repensar-la»,ja que seria «un error històric» que tirés endavant, i proposa que «cal recuperar els estudis que van donar forma al Pla de Rodalies, ja que conclouen que la millor proposta era un servei Manresa-Terrassa-Barcelona-Aeroport».
Davant de la proposta del Govern, Ballart creu que Terrassa s’afegirà al «moviment» proposat per l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, per instar la Generalitat a replantejar la necessitat d’una nova línia. Des de l’Ajuntament de Terrassa, ja s’han posat en contacte amb l’alcaldessa de Sabadell per coordinar accions conjuntes en aquest sentit, passades les festes nadalenques.
«Sense tenir en compte les necessitats del Vallès Occidental»
Així, es considera que tal com ja proposava el Pla de Rodalies de Barcelona 2008-2015, una de les propostes per reequilibrar els serveis de rodalies, passava peraprofitar la línia R-4 per connectar amb l’aeroport, oferint una connexió «directa i més econòmica» a aquesta infraestructura en grans municipis com Manresa, Sabadell, Cerdanyola i Terrassa.
Per Ballart, a més, «la línia de curt recorregut que proposa la Generalitat no aprofitarà el potencial que ofereix el nou accés aeroportuari i afegirà pressió als túnels ferroviaris que travessen la ciutat de Barcelona».
Notícies relacionadesBallart ha volgut afegir que sembla que la decisió de la Generalitat «s’ha pres sense tenir en compte les necessitats de la població del Vallès Occidental, condicionant la vertebració territorial i de qualitat, que han d’oferir les infraestructures de transport i mobilitat públiques».
Més notícies de Terrassa a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos