ACTE DE CAMPANYA
La CUP celebra a Terrassa que la gent es «planti» i cremi fotos de la Monarquia
Els anticapitalistes van reunir unes 200 persones a la plaça Vella en un acte que va comptar amb la presència de Maties Serracant, exalcalde de Sabadell

foto 3568955
La CUP va celebrar dilluns 4 de novembre que «milers de persones» s’hagin «plantat» i hagin cremat fotos d’una Monarquia «corrupta» que només busca «preservar la unitat d’Espanya». Així ho va afirmar la número 3 per Barcelona, Eulàlia Reguant, durant un acte a Terrassa, en què va criticar que al rei Felip VI li sigui «igual» que hi hagi gent «injustament empresonada» o persones que han perdut un ull.
La candidata també va reivindicar durant la seva intervenció que cal «desbordar l’Estat al carrer i a les institucions» i que «sobretot el carrer passi per sobre del règim» i ha criticatERC, JxCat i els comuns per formular uns plantejaments «rebaixats».
En contra de possibles fronts parlamentaris
D’altra banda, la número 3 per Barcelona va criticar les idees de fer «fronts parlamentaris» independentistes o d’esquerres a Madrid i va assenyalar que no tenen «cap sentit». «Venim a tensar unes esquerres que formulen uns plantejaments rebaixats i estan disposades a pactes d’Estat», va advertir.
Segons Reguant, «des de fa molt temps, els sectors més conservadors d’ERC i JxCat somien tornar a la pau del pujolisme i conspiren d’esquena al país». En una línia similar es va expressar Maria Sirvent, que es va preguntar: «¿Que no veieu que en boca del PSOE i del PP ‘diàleg’ és una paraula buida de contingut?».
Finalment, Reguant ha avisat que si de la CUP depenen les majories al Congrés, mentre no es reconegui el dret a decidir no garantiran la «governabilitat» de l’Estat. «Ni dins ni fora, qualsevol que sigui l’aritmètica parlamentària», ha conclòs.
Unes 200 persones
Els anticapitalistes van reunir més de 200 persones a la plaça Vella de Terrassa en un acte que també ha comptat amb el número sis per Barcelona, Maties Serracant, i la periodista de l’‘Ara’ Cristina Mas.
Notícies relacionadesAbans de donar pas als parlaments, els cupaires i alguns assistents van mostrar cartells amb els noms de persones empresonades i exiliades i van reivindicar, entre d’altres,l’alliberament del jove de Terrassa a presó provisional pels disturbis del dia de la vaga general al centre de Barcelona.
Més notícies de Terrassa a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»