Terrassa manté l'alerta en previsió de l'empitjorament de les condicions meteorològiques
L'alcalde Jordi Ballart ha presidit aquest matí la reunió del Comitè d'Emergència
L'Ajuntament de Terrassa manté l'alerta a la ciutat pel temporal de neu en previsió d'un empitjorament de les condicions meteorològiques previst per a aquesta nit.
El Comitè d'Emergència Municipal, presidit per l'alcalde, Jordi Ballart, ha decidit en la reunió celebrada aquest matí mantenir activat el Pla d'Emergència Municipal en previsió de l'evolució del temporal de neu a la ciutat.
El Comitè es reunirà a la una del migdia per avaluar la situació i la possibilitat d'adoptar noves mesures en funció de com evolucioni la situació meteorològica, davant la previsió de baixada de temperatures i d'entrada de vent del nord a partir d'aquesta tarda.
Fins al moment, informa l'Ajuntament de la ciutat, no es destaquen incidències rellevants, ni en la mobilitat en general, tret d'algunes afectacions molt concretes, ni tampoc en el subministrament d'aigua i electricitat, que estan garantits en l'actualitat a tot el municipi.
No obstant, la previsió d'una forta baixada de temperatures a partir d'aquesta nit podria fer necessari haver de prendre mesures davant les possibles gelades de canonades.
Els serveis municipals treballen per garantir la normalitat
El servei de Gestió de l’Espai Públic i la Policia Municipal han estat treballant durant tota la matinada i aquest mateix matí per mantenir l'accés a les principals vies i carrers de la ciutat.
No obstant, algunes vies de comunicació i línies d'autobús han quedat afectades a primera hora del matí.
Així, la carretera de Martorell ha quedat tallada aquest matí en direcció a Terrassa, però ara mateix ja està restablerta la circulació en tots dos sentits.
La carretera de Matadepera i la de Rellinars estan tallades a aquestes altures. A la C58 hi ha una màquina llevaneu treballant per garantir la circulació en aquesta via principal d'accés a la ciutat, que presenta retencions. L'avinguda del Vallès i la resta de vies de la ciutat estan obertes amb normalitat. També està garantit l'accés per carretera a l'Hospital de Terrassa.
Tot i això, l'Ajuntament continua recomanant que s'evitin els desplaçaments innecessaris i que no s'utilitzi el vehicle privat, i aconsella les persones de fora de la ciutat que per motius de treball o personals hagin vingut a Terrassa, que no esperin a tornar a les seves poblacions al vespre, davant l'augment de risc de gelades a mesura que avanci la tarda.
Es recorda a la població que l'Ajuntament té dipòsits de sal repartits per diferents punts de la ciutat, a disposició també de la ciutadania que ho necessiti a títol particular. Excepcionalment, tots els dipòsits estan oberts per a ús públic.
Notícies relacionades
- Almenys 7 persones viuen entre ruïnes a les Cases Barates
- Recomanacions "Inoblidable": el bar de Mataró aclamat per les seves saboroses tapes
- Tres ferits en caure part de l'estructura de l'escenari d'un festival de jotes
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- Aquest dilluns L’Audiència de Barcelona jutja una àvia per abusar del seu net a Igualada
- Ampliació de crèdit El Govern pacta amb els Comuns invertir 850 milions anuals en habitatge i una oficina antidesnonaments
- Apagada de llum Sánchez promet un «reforç» del sistema elèctric i defensa les renovables com a «interès general» davant «agendes particulars»
- Comissió Operació Catalunya L’exvicepresidenta Sáenz de Santamaría nega la policia patriòtica: «Em va tocar exercir el poder, però mai el vaig disfrutar»
- Successos Un policia fora de servei evita el suïcidi d'una dona en un pont de la Gran Via de Barcelona
- Educació Els professors de l’escola pública denuncien insults, agressions físiques i conflictes a les xarxes per part de l’alumnat