Els pares rebutgen el tancament de l'escola Can Montllor de Terrassa i anuncien mobilitzacions
L'alcalde de la població, Jordi Ballart, se solidaritza amb les famílies afectades i ha demanat una reunió amb la consellera
Ignasi Pleguezuelos, pare de l’AMPA de Can Montllor a Terrassa, rebutja el tancament del centre i anuncia mobilitzacions. /
Can Montllor de Terrassa és una de les set escoles públiques que la Generalitat ha decidit clausurar per reorganitzar l'oferta educativa pel descens de la natalitat a Catalunya després del 2008.
El Departament d'Ensenyament ha comunicat que l'escola tancarà al juny per la baixada demogràfica d'alumnes, de manera que si no canvia res, els 68 alumnes de P3, P4 i P5 que estudien hauran d'anar a partir de setembre a l'escola Roser Capdevila.
Els pares de l'escola rebutgen el tancament del centre i anuncien que elaboraran un calendari de mobilitzacions. Des de l'AMPA es neguen a portar els seus fills a un altre centre i acusen CiU "d'enfocar l'educació cap a la privatització", després de recordar que l'escola funciona com una comunitat d'aprenentatge.
Ignacio Pleguezuelos, pare i membre de l'AMPA de Can Montllor, explica que aquesta mateixa setmana es reuniran amb tots els pares i idea un calendari de mobilitzacions i protestes. Els pares demanen que el centre no tanqui i denuncien que el Departament no accepta alternatives per continuar el projecte de Can Montllor en algun altre local. "No volem anar a un altre centre, creiem en aquest projecte", explica Pleguezuelos.
Can Montllor funciona des del curs 2010-2011 en uns locals de l'escola Joan Marquès Casals, a l'avinguda Valls de Terrassa. El nou edifici havia d'estar en funcionament el curs 2013-2014. Les obres es van arribar a licitar, però el Govern de la Generalitat en va paralitzar la construcció.
SUPORT DE L'ALCALDE BALLART
L'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, es va reunir aquest dijous amb representants de l'escola Can Montllor per conèixer de primera mà la situació de les famílies afectades davant l'anunci de la Generalitat de tancar el centre a finals d'aquest curs.
Notícies relacionadesUna vegada finalitzada la reunió, l'alcalde ha manifestat personalment a les famílies concentrades al Raval el seu compromís a abanderar el rebuig al tancament de l'escola. Per això, si la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, no el rep els pròxims dies, Ballart es compromet a acompanyar la comunitat educativa del centre en les seves reivindicacions.
L'alcalde s'ha mostrat indignat per la decisió de la Generalitat de tancar l'escola al·legant motius demogràfics i va considerar especialment greu el tancament, que afecta de ple un dels sectors socials més vulnerables en el moment de crisi econòmica que vivim.
- El nou paradigma de l’ocupació Un estudi del Deutsche Bank afirma que el títol universitari “ja no és garantia d’èxit laboral” després de la irrupció de la IA
- Descans nocturn Els otorrinos coincideixen: "Dormir amb la boca oberta pot afectar seriosament la teva salut respiratòria"
- Universitat d’Alacant Investigadors d’Alacant aconsegueixen detectar indicis d’Alzheimer en una conversa de només quatre minuts
- Art La Casa Natal de Dalí exposa un quadre inèdit que va regalar al seu amic, el fotògraf Meli, a canvi d’un retrat del seu casament
- Entrevista Montse Pascual, nova directora del Parc: "Treballarem per reforçar l’equilibri entre ús i conservació del cap de Creus"
