OPEN DELS EUA
Nova York es queda sense tennistes espanyoles
Garbiñe Muguruza sucumbeix davant Petra Kvitova i Venus Williams derrota Carla Suárez Navarro

Garbine Muguruza, of Spain, serves against Petra Kvitova, of the Czech Republic, during the fourth round of the U.S. Open tennis tournament, Sunday, Sept. 3, 2017. (AP Photo/Adam Hunger) /
El diumenge començava ple d'esperances per al tennis femení espanyol en l'Open dels Estats Units, amb Garbiñe Muguruza i Carla Suárez Navarro en quarta ronda, amb possibilitats que es trobessin en quarts de final i garantissin almenys una semifinalista espanyola a Nova York. Es tancava d'una manera molt diferent. Muguruza, la campiona de Wimbledon, sucumbia 7-6 (7-3) i 6-3 davant la txeca Petra Kvitova després d'una hora i 46 minuts de lluita. Poc abans, Suárez Navarro havia caigut davant Venus Williams (6-3, 3-6 i 6-1), un amarg colofó per al seu 29 aniversari.
A Muguruza encara li queden possibilitats de despertar-se, dilluns que ve, en el número u de la classificació mundial. Però aquest ascens ja no depèn només d'ella, sinó dels resultats a Flushing Meadows de l'actual líder, Karolina Pliskova, i d'Elina Svitolina, que segueixen en competició. "Per descomptat m'encantaria ser número 1, però m'encantaria més guanyar-me'l, m'agradaria jugar aquell partit que me'l donés", reconeixia la hispanoveneçolana.
Una miqueta de decepció
No hi ha, no obstant, senyals de frustració. Muguruza parla d'"una miqueta de decepció per no seguir avançant" en l'últim gran de l'any, però també se'n va satisfeta. "No me'n vaig trista de Nova York aquesta vegada. Soc molt feliç amb el torneig, amb l'estiu en general i amb tot l'any".
Tampoc era dura en l'autocrítica després del partit amb Kvitova. Encara que va desaprofitar tres boles de 'break' que li haurien permès avançar-se 5-1 en el primer set, li costava identificar errors estratègics o de joc i destacava més el bon treball de la seva rival. I tot i que assegurava que "aprendria d'aquesta derrota", valorava més el "nivell increïble" de Kvitova.
Aquest nivell té un mèrit especial. Al desembre l'esquerrana txeca, campiona a Wimbledon el 2011 i 2014, va ser assaltada a casa seva i va rebre múltiples ganivetades a la mà esquerra quan va intentar defensar-se. Va començar un procés de diverses operacions que la va mantenir allunyada de les pistes fins al maig. A Roland Garros i Wimbledon només va arribar a la segona ronda. Però ara amb la seva entrada en quarts iguala el seu millor resultat a l'Open nord-americà, i mostra que ha recuperat la seva força.
La lesió
"Ara aprecio molt més la vida, cada moment és especial", deia Kvitova. Encara no pot tancar el puny esquerre (quan celebra un cop ho fa tancant el dret), però quan empunya la raqueta és impossible pensar que encara queden restes de lesió.
- Barcelonejant Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- A les 40 setmanes L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- Apunt Equip pet...¡¿Com?!
- L’anàlisi La remuntada mai va ser real
- Delinqüència digital Creixen les «estafes híbrides»: l’engany que combina el món virtual i el físic
- Tipus d’interès L’eurozona es blinda: el BCE abaixa tipus al 2,25% en resposta a l’ofensiva de Trump
- Conflicte laboral PortAventura suspèn la venda d’entrades per a aquest dissabte per la vaga de treballadors
- Metro de Barcelona Adjudicades per 48 milions les obres de les estacions de Manuel Girona i Campus Nord de l’L9
- Oferta d’ocupació El treball que sempre havies somiat: 1.000 euros a la setmana per provar platges i explicar-ho