Bautista s'estavella contra Murray
El tennista escocès conquista el títol a Xangai i es col·loca a 915 punts del número 1, Djokovic

jcarmengol35928419 roberto bautista agut of spain reacts after a return against161016123018 /
Roberto Bautista ha xocat contra una roca més dura que ell. No ha pogut rematar la seva gran setmana a Xangai al perdre la seva primera final de Masters 1.000 contra Andy Murray per 7-6 (7-1) i 6-1. Murray és ara mateix el jugador més en forma del circuit, número 2 mundial, que amb aquesta victòria ha sumat el seu títol 41 de la seva carrera, el sisè de la temporada, el tretzè Masters 1.000 i s'ha col·locat a només 915 punts del número 1 mundial, Novak Djokovic.
Que seria una batalla sense quarter ho sabien els dos jugadors quan van entrar a l'espectacular central asiàtica. Hi arribaven sense cedir cap set, molt forts físicament i mentalment. Els primers jocs ho han posat en evidència. Bautista i Murray han mantingut la igualtat al marcador. El castellonenc, valent i agressiu, i l'escocès, especialment encertat amb el seu servei.
Murray ha aconseguit fer el primer 'break' (31 minuts) aprofitant tres errors de Bautista per avançar-se 4-3 i disposar dels tres primers 'set ball' (5-4). Però en aquell moment ha sigut quan l'escocès s'ha mostrat massa ansiós i ha acabat perdent les ocasions i cedint la seva sacada, enfadat i desesperat. Bautista ha forçat el 'tie break', però en el joc decisiu Murray ha recuperat el seu millor servei i s'ha apuntat la mànega cedint només un punt (7-1).
SATISFACCIÓ
Notícies relacionadesLa ratxa d'efectivitat li ha permès agafar un avantatge de 2-0 i encara que ha cedit la seva sacada en el següent, Murray ja no ha deixat de pitjar l'accelerador i ha guanyat els quatre jocs seguits, cedint només quatre punts a Bautista, que, impotent, s'ha entregat després d'una hora i 37 minuts de partit.
Bautista es converteix en el tercer espanyol que arriba a la final a Xangai després que Nadal fos finalista el 2008 i Ferrer el 2011. La derrota no ha esborrat el somriure del castellonenc, que es col·locarà en el lloc 13 mundial, la seva millor classificació. "Arribar a aquesta final és el màxim èxit de la meva carrera, estic molt satisfet per haver-ho aconseguit. Avui he lluitat tot el que he pogut però Andy ha estat millor", ha valorat Bautista en l'entrega de premis.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026