Previsió meteorològica
El pronòstic del Meteocat és clar: arriben les pluges a partir d’aquest dia a Catalunya
La inestabilitat meteorològica tornarà després d’un cap de setmana de bon temps
Les dades que refermen el març més plujós del segle (i per què a l’abril no s’ha de guardar el paraigua)
El temps a Barcelona: previsió meteorològica per avui, dilluns 7 d’abril

El sol i les bones temperatures han tornat a protagonitzar un cap de setmana que, en molts punts de Catalunya, ha recordat l’estiu. Tot i així, les previsions mostren canvis de temps considerables per als propers dies, per la qual cosa no sembla que l’estabilitat meteorològica s’hagi de mantenir durant gaire temps.
Les primeres pluges començaran a arribar durant la tarda d’aquest dilluns i afectaran alguns punts de la comunitat catalana.
No obstant, els pronòstics mostren que el mal temps tornarà aquest dimecres, dia en què la nuvolositat s’incrementarà a tot el territori i es produiran precipitacions generalitzades al nord de Catalunya.
La previsió d’avui
La calma es manté de moment en una jornada marcada pel sol i el cel serè. Mantenint la tendència d’aquest cap de setmana, les temperatures se situen a tot el territori entorn dels 20 °C, i en alguns punts del sud-oest arriben fins als 24 °C.
La previsió del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) indica que durant tot el dia es mantindrà el bon temps en la majoria de punts de la comunitat, tot i que a la tarda apareixeran les primeres pluges en algunes regions del nord-est de Catalunya.
Les pluges seran moderades i puntuals, i afectaran les comarques barcelonines del Berguedà,Osona, el Moianès, el Vallès Occidental i el Lluçanès, així com també la Selva (Girona).
Més pluja dimecres
Un mes de març de contínues pluges i inestabilitat meteorològica ha portat que els primers dies del mes d’abril, de sol i temperatures moderades, es valorin com si estiguéssim a l’estiu.
El quart mes de l’any ha començat amb les platges plenes en algunes localitats del litoral català. No obstant, encara queden mesos perquè el sol i el bon temps siguin el pa de cada dia.
Segons les previsions del Meteocat i l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), les pluges tornaran a Catalunya dimecres, i es concentraran al nord de la comunitat. A la resta del territori, els pronòstics mostren un increment de la nuvolositat i un descens de les temperatures.
Els termòmetres tornen a baixar
Notícies relacionadesEncara no podrem acostumar-nos a les temperatures superiors als 20 °C durant la segona setmana d’abril. Els termòmetres experimentaran, de nou, un descens durant els pròxims dies, que serà especialment notable durant les jornades de dimecres i dijous.
Segons les previsions, tant en les mínimes com en les màximes es notarà un descens moderat, que es mantindrà a mesura que avanci la setmana.
Temps Temperatures Pluges Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) AEMET - Agencia Estatal de Meteorologia
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE