Borrasca ‘Aline’
Catalunya activa l’alerta per pluja, vent i onatge a partir d’aquesta tarda

Catalunya ha activat aquest dijous l’alerta del pla Inuncat pel risc derivat de les conseqüències de la borrasca ‘Aline’, els efectes de la qual s’intensificaran a Catalunya a partir d’aquesta tarda.
Segons Protecció Civil, a partir del migdia d’avui i fins divendres, hi ha «previsió de pluges intenses a la major part de Catalunya». El Servei Meteorològic de Catalunya vaticina que puguin arribar a acumular-se en només 24 hores més de 100 litres per metre quadrat en diferents zones de Catalunya. Les pluges més intenses s’esperen al Pirineu occidental.
Notícies relacionadesLa Generalitat confia que l’extrem nord de Girona, les Terres de l’Ebre i les comarques de Garrigues i Segrià es deslliurin de les pluges més abundants.
Onatge
Paral·lelament, els forts vents associats a l’‘Aline’ han fet que Protecció Civil hagi declarat l’alerta del pla Ventcat per forts vents i del Procicat per fort onatge. Des de demà fins avui hi podria haver onades superiors als quatre metres d’alçària.
RECORDA‼️
— Protecció civil (@emergenciescat) October 19, 2023
Avui dijous hi ha previsió de pluges fortes ⛈️ i acumulacions importants sobretot al Pirineu Occidental, onatge intens a tot el litoral i fort vent ️
Recorda els principals consells a https://t.co/tsYsUTdAFj pic.twitter.com/IW7LdIhVOn
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança