Previsió meteorològica

Temps de Catalunya, avui dijous, 3 d’agost: arriba el tan anhelat canvi de temps

Temps de Catalunya, avui dijous, 3 d’agost: arriba el tan anhelat canvi de temps

Alfons Puertas / Observatori Fabra (RACAB)

2
Es llegeix en minuts

Ha arribat el dia. El tan esperat canvi de temps arribarà a Catalunya a partir d’avui dijous, 3 d’agost. Després d’una altra matinada molt calorosa, l’entrada d’aire fred associada a la borrasca ‘Patricia’ portarà un descens de les temperatures i precipitacions a diverses comarques. S’ha acabat la xafogor, almenys fins a la setmana que ve.

La nuvolositat serà variable, amb moments de cel tapat a diferents comarques. De matinada, ha plogut a zones del Pirineu i a punts del litoral sud i central. Durant el matí es mantindran les precipitacions en aquestes zones, tot i que d’una manera més dispersa. Les precipitacions es podran estendre a punts de la meitat est, segons el Meteocat.

Ja a la tarda, els xàfecs, dispersos, es repetiran al nord-est i al Pirineu. No es descarta que algunes precipitacions siguin d’intensitat forta al sud del litoral i a la meitat est al llarg de la jornada. En qualsevol cas, la Generalitat ha activat avisos per pluges intenses al sud al matí i al nord-est a la tarda.

L’altre protagonista de la jornada, potser el principal, seran les temperatures, que cauran de manera decidida i generalitzada a pràcticament tot el territori. S’espera que a zones del Pirineu la caiguda dels termòmetres arribi als 11 graus. Alguns afortunats es tornaran a tapar a la nit.

Vent intens

Notícies relacionades

El vent bufarà amb ratxes fortes als dos extrems de Catalunya. A les comarques occidentals també hi haurà ratxes intenses esporàdiques. També hi ha activats avisos per vent en aquestes zones. Aquest fenomen ha provocat, a més, que la Generalitat hagi activat l’alerta màxima per risc d’incendi a diverses zones.

Divendres continuaran els efectes del canvi de temps, tot i que la situació s’estabilitzarà el cap de setmana. Les temperatures, no obstant, continuaran per sota de la mitjana d’aquesta època de l’any durant diversos dies.