Temps
Els meteoròlegs veuen això i avisen: podria passar les tardes d’aquesta setmana
Catalunya conviurà amb el ‘forn mediterrani’ aquest cap de setmana
Mario Picazo es pronuncia sobre el temps d’aquesta setmana: «Tempestes i calor continguda»
Durant aquesta primera setmana de juliol les tardes plujoses seran les protagonistes, i es pronostica que hi haurà tempestes i calamarsa. A continuació et detallem el temps dels pròxims dies d’estiu.
¿Aquest dimarts plourà?
Les tardes de la primera meitat de la setmana estaran protagonitzades per les tempestes a les zones del nord-est peninsular. Aquest dimarts 4 de juliol el temps serà estable, sec i assolellat al matí, però a partir del migdia s’aniran formant tempestes al Pirineu i sobretot a Catalunya, que podran ser fortes i amb calamarsa. Es podrien activar avisos grocs a la zona.
Dimecres el temps no serà gaire diferent. Al matí serà estable, però a la tarda tornaran a formar-se tempestes a les zones del nord-est. Passarà principalment a Catalunya, tot i que també a tot el Pirineu i a la zona cantàbrica més occidental hi podria haver xàfecs febles.
Millores a mitja setmana
A meitat de setmana el temps millorarà. El dijous 6 de juliol al matí podrien produir-se xàfecs en zones del Pirineu, que a la tarda s’estendrien per Aragó i Catalunya. I de manera més feble a l’interior del País Valencià i de la Regió de Múrcia, així com a la serralada Cantàbrica.
A final de setmana –divendres i el cap de setmana– es pronostica que hi haurà precipitacions al nord peninsular, però de caràcter feble. A la resta del país, el temps serà estable i sense pluges.
Calor elevada
Les màximes estaran lleugerament per sobre del normal aquesta setmana. La calor serà més intensa al sud-oest peninsular, superant els 35ºC i en ocasions arribant als 40ºC a la vall del Guadalquivir.
- El 90% del servei s’ha recuperat Rodalies tornarà a ser de pagament a partir del dissabte 9 de maig
- Batalla legal entre magnats «Vaig ser ximple»: totes les claus de la declaració d’Elon Musk en el seu judici contra OpenAI
- A l’última ‘El diablo viste de Prada 2’: diccionari de la seqüela més esperada sobre el món de la moda, de la A d’Andy Sachs, a la C de Cerúleo i la M de Miranda
- Previsió meteorològica ¿Quin temps farà pel pont de Maig? Hi haurà de tot
- Tensió al Pròxim Orient ERC, els Comuns i la CUP exigeixen suspendre el ple del Parlament després de la intercepció de la Flotilla a Gaza
