Previsió meteorològica
Temps de Catalunya, avui dijous, 1 de juny del 2023: dia àlgid de les tempestes
Les tempestes de tarda continuaran durant el cap de setmana
El sorprenent anunci dels meteoròlegs sobre les pluges: «Sense data de final»
L’Aemet dona una mala notícia als que tenen vacances al juny
Catalunya arriba aquest dijous, 1 de juny, al dia àlgid de les tempestes que han caracteritzat tota aquesta setmana. La inestabilitat s’intensificarà a la tarda, amb xàfecs que podran ser molt intensos a nombroses comarques.
El cel es mantindrà cobert durant bona part del dia a gairebé totes les zones de Catalunya, especialment a l’interior.
Durant la matinada s’han registrat xàfecs d’intensitat moderada al litoral i prelitoral central, inclosa la ciutat de Barcelona. Fins a primeres hores del matí hi pot haver més pluges irregulars al nord-oest i a punts de la depressió central.
A l’acabar el matí, les precipitacions es desplaçaran de manera irregular des del prelitoral fins a l’interior, tot i que, compte, és possible que, al contrari del que ha passat aquesta setmana, les tempestes vespertines arribin a la costa.
La pluja es podrà veure sovint acompanyada de tempesta i, localment, de calamarsa. Els xàfecs seran intensos al prelitoral i la Catalunya central, on es podran acumular quantitats importants d’aigua.
La Generalitat ha activat avisos per intensitat de pluja fins a ben entrada la tarda a gairebé totes les comarques de la meitat est.
Hem actualitzat un avís de situació meteorològica de perill (#avisosSMP) per intensitat de pluja.
— Meteocat (@meteocat) 31 de mayo de 2023
➡ Avui de 18:00 a 00:00 h i Dj de 06:00 a 18:00 h
➡ Possibilitat de precipitació > 20 mm/30 minuts.
➡ Grau de perill màx. 🟡 2/6
➡ Hora local (h) = TU+2 pic.twitter.com/PxfUjwlZ1r
Les temperatures mínimes cauran, tendència que es mantindrà en les pròximes jornades.
Notícies relacionadesEl vent bufarà en el tram central de la jornada amb ratxes moderades.
Quin temps t'espera el cap de setmana?
— Meteocat (@meteocat) 31 de mayo de 2023
➡ Es manté la inestabilitat.
➡ Hi haurà tempestes ⛈ de tarda.
➡ La temperatura continuarà per sota del que és habitual per l'època de l'any. pic.twitter.com/NsKLtIphA7
Divendres i el cap de setmana, tot i que les tempestes perdran intensitat, mantindran una tònica semblant. La inestabilitat continua, així com els xàfecs tempestuosos a la tarda. Les temperatures es col·locaran per sota dels registres típics en aquesta època de l’any.
- Càncer Espanya aprova el finançament de dues indicacions de glofitamab, una teràpia per a un tipus de limfoma agressiu i de creixement ràpid
- Desviaments de trànsit Talls a Barcelona aquest diumenge per la Cursa d’El Corte Inglés: carrers afectats i canvis en 40 línies de bus
- Addicció digital Estar 30 dies sense xarxes socials: "Son més reparador, menys ansietat i més claredat mental"
- Veïns de Pinós van veure el llop a la vora de casa abans del segon atac al Solsonès
- Acompanya la reforma urbanística El Govern dota la Catalunya rural de 9 milions per a tècnics que ajudaran a agilitzar l’habitatge
