Paperetes i ¿paraigua?
¿Quin temps farà aquest diumenge per a les eleccions municipals a Barcelona i la resta de Catalunya?
Eleccions municipals i autonòmiques 2023: última hora, en DIRECTE
El catastròfic pronòstic dels meteoròlegs per a l’estiu 2023

Els ciutadans tenen aquest diumenge, 28 de maig, una cita amb les urnes en les eleccions municipals i autònomes del 2023. A més de sortir de casa amb el vot, moltes persones ho faran mirant al cel. La inestabilitat meteorològica i les fortes plugesseran la tònica durant els dies previs perquè una altra DANA travessa la península Ibèrica. Tot i que falten cinc dies per a la jornada electoral, les previsions ja apunten el temps què farà a Barcelona i Catalunya el 28M.
La majoria de votants només hauran de sortir de casa amb la papereta, sobretot a la ciutat de Barcelona i el litoral català. Les pertorbacions deixaran enrere Catalunya durant divendres i dissabte, i donaran pas a un diumenge amb un cel sense núvol o parcialment cobert a gairebé tot el territori.
Les temperatures pujaran lleugerament a partir de dissabte i encara cal veure fins on escalaran diumenge. De moment, esperen màximes de 23 graus a Tarragona, i de 25 graus a Barcelona i la costa. A l’interior seran una mica més altes: a Lleida i Girona arribaran als 28 graus.
Pluges al Pirineu
Notícies relacionadesEl Pirineu marcarà el contrapunt a una jornada de temps estable. Amb nuvolositat més densa, les pluges faran acte de presència de forma dispar: a les comarques de Lleida seran més notables, mentre que a les de Girona hi haurà xàfecs febles. Tot i així, les precipitacions respectaran els termòmetres, que podrien arribar als 22 graus.
Tot això amb l’excepció del vessant occidental. La Vall d’Aran viurà una jornada electoral passada per aigua, fins i tot amb tempestes elèctriques. A més de sortir de casa amb el paraigua a l’altra mà, els aranesos també ho hauran de fer amb l’abric perquè les temperatures es resistiran a arribar als 20 graus.
La inestabilitat romandrà fins dijous. A partir de divendres només s'espera precipitació al Pirineu amb alguns ruixats de tarda. La temperatura pujarà lleugerament. pic.twitter.com/akmh3fveGS
— Meteocat (@meteocat) 23 de mayo de 2023
Eleccions 28M Temps Primavera Tarragona Lleida Girona Eleccions municipals Pirineus Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat)
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»