Previsió meteorològica
Temps a Catalunya avui, divendres 26 de maig de 2023: fortes pluges al sud
La resta de comarques recuperaran l’estabilitat, tret del Pirineu i el Prepirineu
El Meteocat avisa: canvi imprevist del temps dijous i divendres
Els meteoròlegs posen data al final de les pluges

Catalunya anirà recuperant la normalitat aquest divendres, 26 de maig de 2023. Serà de manera gradual, tot i que es mantindrà la inestabilitat sobretot al Pirineu i a les comarques de les Terres de l’Ebre. Aquestes últimes estan en avís per risc de pluges i acumulació d’aigua durant el matí. El cap de setmana serà plàcid.
A hores d'ara encara tenim alguns núvols, com també alguns bancs de boira a valls i fondalades, conseqüència dels xàfecs d'ahir. Al llarg del matí tendiran a minvar. pic.twitter.com/dbFB8jzLRH
— Meteocat (@meteocat) 26 de mayo de 2023
Els núvols d’evolució aniran cobrint les zones muntanyoses al llarg del dia. Les comarques del sud de Catalunya es mantindran tapades ja des de primeres hores del dia.
Els xàfecs al Pirineu i el Prepirineu començaran a mig matí i es prolongaran fins a la nit. Paral·lelament, a les comarques de l’extrem sud s’esperen pluges fins al migdia. Aquestes precipitacions podran ser d’intensitat localment forta i amb acumulació important d’aigua. Segons el Meteocat, es podran acumular en aquesta zona fins a 100 litres per metre quadrat en tot l’episodi.
Les temperatures mínimes seran més baixes. En canvi, les màximes creixeran a gairebé totes les comarques.
El vent bufarà amb ratxes moderades a partir de mig matí a tot el territori.
Els models indiquen a mitjà termini que s'imposarà l'ambient assolellat en general i hi haurà alguns ruixats de tarda al Pirineu i al Prepirineu. A més, la temperatura pujarà. pic.twitter.com/SiFsTovwda
— Meteocat (@meteocat) 25 de mayo de 2023
Dissabte i diumenge seran bàsicament assolellats, tot i que reapareixeran els xàfecs vespertins a les comarques pirinenques. La setmana començarà amb nous xàfecs irregulars a diferents comarques.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Al tancament del mercat La CNMC es disposa a aprovar l'opa sobre el Sabadell amb compromisos assumibles per al BBVA
- OBRES A L'ESTADI La gespa del nou Camp Nou, a punt
- Comissió d'investigació El Govern central enviarà el CNI a les elèctriques a partir d'aquesta nit per recaptar dades per l'apagada
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels