Fenomen meteorològic
Un intens doble arc de Sant Martí liquida una tarda de poca pluja a Barcelona
Res a veure amb la calamarsa que va caure aquest divendres, ni les intenses pluges que diumenge van regar Barcelona i l’àrea metropolitana; però tot i que aquest dissabte les precipitacions no han tingut la presència i l’efecte dels últims dies i que s’han recollit quantitats ínfimes d’aigua –mig litre a l’observatori Fabra– ens ha deixat un preciós regal després del pas d’aquest escanyolit front: un doble arc de Sant Martí.
Aquest fenomen, que s’ha revelat sobre dos quarts de vuit de la tarda, ha acolorit un firmament fins aleshores gris gràcies als rajos de sol que han aprofitat les primeres escletxes entre els núvols per executar un meravellós i intens arc de Sant Martí que s’ha pogut apreciar des d’alguns punt de la capital catalana.
Per a diumenge, la probabilitat de pluja a Barcelona és encara més escassa, tot i que no es pot descartar. El pronòstic és d’una jornada de núvols i clarianes i temperatures suaus per sota del que és habitual per a aquestes dates que encara no hauran repuntat.
- Més traçat del metro sense nous combois
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Campanades L'enginyeria artesanal del vestit de les campanades de Pedroche: dotze anys d'història i una tiara de mascareta
- Per llepar-se els dits Dotze bons restaurants de Gràcia que no hauries de perdre de vista
- Francisco Esteban Bara: "Hi ha professors universitaris que fa 19 anys que repeteixen la mateixa classe"
- Arrenca una marató per sumar 10.000 donacions de sang en 10 dies
- Catalunya retira l’obligació de portar la mascareta als centres sanitaris
- Una IA obre la via a detectar malalties a través del son
