Previsió meteorològica
Temps de Catalunya, avui divendres 28 d’abril de 2023: fort cop de calor
S’esperen temperatures de més de 30 graus a nombroses comarques
Avís de Mario Picazo sobre el que passarà aquest divendres al migdia
El Meteocat avisa: aquesta setmana batrem rècords
Arriba el temut ‘forn ibèric’

Catalunya rebrà aquest divendres, 28 d’abril, el primer gran cop de la massa d’aire càlid que ha irromput procedent del nord de l’Àfrica. Malgrat els núvols que enteranyinaran bona part del territori, els termòmetres marcaran un rècord de calor en mes d’abril. L’episodi de temperatures altes arribarà al pic dissabte. A l’acabar aquell mateix dia, un front fred normalitzarà una mica l’ambient i portarà pluges a nombroses comarques.
Avui ens creuaran bandes de núvols alts i mitjans associats a la dorsal que es troba sobre Catalunya.
— Meteocat (@meteocat) 28 de abril de 2023
A banda, també s'observen alguns núvols baixos i boirines que es trencaran ràpidament al llarg del matí. pic.twitter.com/kIGEfIXQdf
Durant tot el dia circularan d’oest a est núvols alts. A l’acabar el matí, s’hi sumaran masses de núvols mitjans, que deixaran el cel semitapat o tapat. A més, veurem, com està sent habitual, núvols baixos en diversos trams del litoral. No s’esperen precipitacions.
La gran protagonista de la jornada serà la calor. Les temperatures pujaran de manera molt destacada, sobretot a les comarques de Ponent i del Prepirineu occidental, on els termòmetres superaran fàcilment els 32-33 graus. L’escomesa tèrmica es notarà menys al litoral gràcies a la brisa marina.
El vent bufarà amb ratxes fortes a les Terres de l’Ebre, al prelitoral sud i al litoral i prelitoral nord.
Dissabte la temperatura tocarà sostre i baixarà al vespre amb l'arribada d'un front que portarà, a més, precipitació a bona part del país diumenge i dilluns. pic.twitter.com/pRd5fZ9WZ5
— Meteocat (@meteocat) 27 de abril de 2023
Cap de setmana llarg protagonitzat en un primer moment per l'estabilitat meteorològica i temperatura alta. Amb tot, el pas d'un front ens portarà una davallada clara de la temperatura i algunes pluges. #ApuntMéteo. pic.twitter.com/NThGGuQSRy
— Meteocat (@meteocat) 27 de abril de 2023
Dissabte arribarà el pic de l’episodi de calor, però també serà el dia que acabarà, a causa de l’arribada d’un front d’aire fred que refrescarà l’ambient i portarà pluges a nombroses comarques de la meitat nord, algunes acompanyades de tempesta. Diumenge les pluges s’estendran i trucaran a les portes de l’àrea de Barcelona. Dilluns seguiran les precipitacions.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán