Predicció
Gir de 180 graus en el temps: l’Aemet ja posa data
La reflexió de Mario Picazo abans de l’estiu
L’última predicció de Jorge Rey: «venen turbulències»

El front que afecta des d’aquest dimecres la meitat nord de la península Ibèrica, i que ocasionarà pluges, neu en zones muntanyoses i un important descens de les temperatures, serà breu. El cap de setmana tornarem a la ‘normalitat’ del que està sent aquest abril: més calor i absència de precipitacions.
L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) recull en un fil recent de Twitter el que augura per als 10 dies vinents l’índex EFI del model predictiu europeu ECMWF. «Podrien ser, en conjunt, inusualment secs i d’inusual a molt inusualment càlids a la major part del país», pronostica l’Aemet.
El canvi
Notícies relacionadesArribarem així a una situació molt preocupant l’última setmana d’abril, però és llavors quan l’agència meteorològica veu indicis d’un canvi important: «És possible que l’última setmana d’abril canviï la situació, amb menys anomalia càlida i arribada de precipitacions.» Traduït: pluges i menys calor.
De tota manera, l’Aemet admet que encara és massa aviat per arribar a conclusions: «S’haurà d’esperar a veure si la predicció es confirma».
También según @ECMWF (predicción extendida), es posible que la última semana de abril cambie la situación, con menor anomalía cálida y llegada de precipitación. Pero habrá que esperar a ver si la predicción se confirma según se acerquen esos días. +info: https://t.co/2ORKHPY3Mz🧵 pic.twitter.com/rBROG8S1RI
— AEMET (@AEMET_Esp) 11 de abril de 2023
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Un professor del Conservatori del Liceu, acusat d’agressió sexual
- Relacions entre socis ERC admet que els escàndols del PSOE «compliquen» la negociació sobre el finançament
- Multes La DGT aclareix les multes que et poden posar per conduir amb xancletes
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- Previsió de finalitzar el 2030 La Generalitat i l’Hospitalet donen llum verda a un projecte de 144 milions per soterrar el tram final de la Granvia
- Patrimoni artístic El patronat del MNAC al·legarà «incapacitat tècnica» per traslladar les pintures de Sixena