Previsió meteorològica
Catalunya començarà la setmana amb més fred i alerta per neu, vent i onatge
Catalunya encara demà l’inici d’una setmana marcada per una baixada progressiva i aguda de les temperatures en principi fins dijous i en alerta groga per neu, fort vent i mala mar.
El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) ha anunciat que per a dilluns s’esperen precipitacions fins al migdia poc abundants en qualsevol punt del litoral i prelitoral central i nord, si bé al vessant nord del Pirineu es donaran durant tot el dia.
La cota de neu baixarà dels 1.500 als 1.200 metres tot i que durant el matí podria donar-se també en alguns punts del Pirineu i el Prepirineu situats a mil metres.
La temperatura mínima serà lleugerament o moderadament més baixa al final del dia al Pirineu, el Prepirineu i nord de la Depressió Central.
⚠ Actualitzat avís de situació meteorològica de perill (#avisosSMP) per vent ⚠
— Meteocat (@meteocat) 27 de noviembre de 2022
➡ Dl. de 06:00 a 24:00 TU
➡ Possibilitat de ratxa màx > 20 m/s (72 km/h)
➡ Grau de perill màx 🟡 2/6
➡ Comarques del terç sud i cotes altes del Pirineu.
➡ Hora local (h) = TU +1 pic.twitter.com/5MWbgdLknn
Avisos per fort vent
A aquest escenari s’hi afegeix la previsió de fortes ratxes de vent, amb cops molt forts de tramuntana al nord del Cap de Creus. El SMC ha llançat un avís groc per vent per a tot el dia de dilluns, especialment en la segona meitat de la jornada, quan poden bufar ratxes superiors als 72 quilòmetres per hora.
L’avís per vent afecta sobretot les comarques del Baix Camp, el Montsià, el Baix Ebre, la Terra Alta, el Segrià, la Ribera d’Ebre, el Priorat, l’Alt Camp, el Baix Penedès, i el Tarragonès a la zona sud i ponent de Catalunya, i a les de la Vall d’Aran, l’Alta Ribagorça, el Pallars Sobirà, l’Alt Urgell, la Cerdanya i el Ripollès en l’extrem nord.
Per a demà s’ha llançat també un avís groc per mala mar, amb onades de més de 2,5 metres i maror, des de les dotze del migdia i fins a la mitjanit, per a la costa de l’Empordà.
L’alerta groga per acumulació de més de 20 centímetres de neu dimarts afecta la comarca de la Vall d’Aran en cotes superiors als 1.300 metres.
¿Va a llegar una ola de frío a nuestro país próximamente? ¿Se va a producir una rotura del vórtice polar y ello va a provocar un desalojo de aire muy frío? Esto es lo que sabemos por ahora al respecto 👉 pic.twitter.com/GnNs7l2gRN
— AEMET (@AEMET_Esp) 26 de noviembre de 2022
Front de pluges a la Península
L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), per la seva banda, anuncia que aquesta setmana vinent arribarà un front a la Península que deixarà pluges i baixada de temperatures per assolir «dimecres el punt àlgid del fred de la setmana vinent», amb temperatures més pròpies de l’època.
L’Aemet donarà per acabada la tardor meteorològica el pròxim 30 de novembre i, segons els seus primers càlculs, l’actual serà una de les més càlides de la sèrie històrica.
Possible fred polar al desembre
Notícies relacionadesEls diferents serveis meteorològics nacionals i internacionals estan pendents també de la confirmació les pròximes jornades de l’arribada d’una onada de fred al continent europeu el desembre davant la possibilitat d’una ruptura de l’anomenat vòrtex polar estratosfèric.
En cas de ser així, es produiria una sortida de l’aire fred confinat a l’Àrtic cap a latituds baixes i possibles efectes posteriors quant a un règim més continuat de pluges a tota la península Ibèrica.
Pluges Fred Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) AEMET - Agencia Estatal de Meteorologia
- SECTOR IMMOBILIARI Fons i promotores preparen la venda de més de 30.000 vivendes de lloguer a Espanya per 5.000 milions d’euros
- València Antonio Tejero, ingressat en estat greu en un hospital de València
- Assetjament escolar Els Mossos investiguen el suïcidi d’un menor a Lleida que va denunciar ‘bullying’
- Fons i promotores preparen la venda de més de 30.000 habitatges de lloguer
- Inditex intercanvia terrenys amb Alcampo per fer la nova seu a Sant Adrià
- Infància Elena Codina, pediatra: «Els nens poden passar 8 hores al dia a l'escola sense cap legislació que els protegeixi a nivell ambiental»
- Obituari Mor als 81 anys Anna Balletbò, exdirigent del PSC
- Sanitat animal Catalunya ja ha sacrificat més de 2.500 vaques per la dermatosi nodular, que es propaga a gran velocitat
- Nou matinal RTVE llança ‘El segon cafè’, el nou matinal de La 2Cat amb Cristina Villanueva al capdavant
- Declaració conjunta Sánchez arriba a un acord amb Alemanya per avançar en l'oficialitat del català a la UE després de l'ultimàtum de Junts
