Previsió meteorològica

Temps de Catalunya, avui, diumenge, 20 de novembre del 2022: dia de plena tardor

Els termòmetres continuen descendint en una jornada de núvols i clars

  • Raig polar a la vista: arriba per quedar-se tot el novembre

  • L’Aemet parla de l’arribada d’una «llengua de fred»

  • El jove que va predir el ‘Filomena’ posa data a la primera gran nevada

Temps de Catalunya, avui, diumenge, 20 de novembre del 2022: dia de plena tardor

Alfons Puertas / Observatori Fabra (RACAB)

1
Es llegeix en minuts

Catalunya s’ha llevat aquest diumenge amb fred,i la previsió apunta que les hores centrals del dia també seran amb temperatures suaus; per això podem donar definitivament la benvinguda a una tardor tardana en el pla meteorològic.

Amb els termòmetres lleugerament més frescos, Catalunya es desperta marcada per un cel clar o poc ennuvolat per bandes de núvols alts, que seran més abundants a partir de la tarda, i perquè durant les hores centrals del dia la circulació d’intervals de núvols deixarà el cel puntualment mig ennuvolat a la meitat nord, o molt ennuvolat al Pirineu.

Just en aquesta zona no es descarta algun xàfec dispers, de precipitació feble i escassa durant les hores centrals del dia al vessant nord del Pirineu. En cas de nevar, la cota de neu se situarà entorn dels 1.600 metres.

Així mateix, la temperatura ha baixat localment de zona notable, fins a una mínima de -7,8 graus a la zona del Pirineu occidental a les 6.00 del matí, una temperatura entre 3 i 4 graus a la zona prelitoral de Barcelona, i a la zona metropolitana cèntrica de la capital s’han assolit mínimes de 7-9 graus.

Notícies relacionades

A part del fred matinal, diumenge estarà marcat per l’estat del mar al litoral de la província de Girona, empès pel vent que bufarà de components nord i oest. Fins al migdia a l’est de l’Empordà, l’oest de la depressió central, el litoral i prelitoral sud i les cotes altes del Pirineu, el vent serà entre fluix i moderat amb alguns cops forts, sobretot a les Terres de l’Ebre i al nord de la Costa Brava, on hi haurà cops molt forts fins a mig matí.

De cara a dilluns una pertorbació implicarà un nou capítol de precipitacions d’intensitat feble o moderada que s’estendran a la tarda per tot Catalunya i que també comportarà un descens acusat de les temperatures que s’allargarà fins dimarts.