Meteorologia
Temps a Barcelona avui, dilluns, 11 de juliol: comença una setmana d’encara més calor
Onada de calor a Catalunya: ¿quant durarà i quines zones afectarà més?
¿Què és un flaix de calor?
¿Què és l’esclafit càlid que s’ha produït a Catalunya aquests dies?

Després d’un cap de setmana de calor intensa, Barcelona i la seva àrea metropolitana comencen aquest dilluns, 11 de juliol, una setmana en què l’actual episodi d’altes temperatures continuarà intensificant-se. A mesura que passin els dies, els termòmetres pujaran més i més. Avui, almenys, tenim el consol que serà el dia amb menys calor de la setmana.
La matinada ha sigut tòrrida (temperatures mínimes de 25 graus) al centre de Barcelona. Tot just sortir el sol, notarem la intensitat de la calor, que s’anirà reforçant fins a arribar a valors similars als registrats diumenge: al voltant dels 30 graus al migdia. Al final del dia, és possible que vegem algun núvol baix a les zones més pròximes al mar.
Sol i temperatura a l'alça a mitjà termini. A tot estirar, veurem alguns inofensius núvols d'evolució. pic.twitter.com/nYytxPKdpW
— Meteocat (@meteocat) 9 de julio de 2022
Els pròxims dies, com dèiem abans, el termòmetre no farà més que pujar. Una nova onada de calor plana sobre Catalunya, tot i que és cert que l’àrea de Barcelona no es veurà tan afectada, tot i que podria acostar-se als 34 graus. Les nits continuaran sent tòrrides.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- Canvis al litoral de la ciutat El Reial Club Marítim es traslladarà amb el World Trade Center el 2028
- L’entrada d’una massa d’aire fred posa en alerta Catalunya
- Societat Tarragona instal·larà sensors per quantificar el flux de turistes i detectar possibles inundacions
- Festa Major La traductora i actriu Viviana de Salvador serà la pregonera de les Festes de Santa Tecla 2025 de Tarragona
- Batalla política entre les flames La directora de Protecció Civil es regira contra el PP per dir-li «piròmana»: «Aquells que no aporten que s’apartin»
- Espanya, en flames Els incendis baixen a 18, però vuit continuen amb flames molt virulentes
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents