METEOROLOGIA

Pluges aquest dissabte a Catalunya

El temps empitjorarà avui al llarg del dia, i tornarà a millorar diumenge

Dijous al matí va nevar al port de la Bonaigua. / METEOPALLARS

1
Es llegeix en minuts

Aquest dijous, Infonieve publicava al seu compte de Facebook un vídeo de Meteopallars en què es veia una espectacular nevada al port de la Bonaigua (Pallars Sobirà) en ple mes de juny.

Després d'aquest senyal de baixada de temperatures, el Servei de Meteorologia de Catalunya preveu que aquest cap de setmana el temps sigui inestable, sobretot aquest dissabte. Divendres la previsió anirà variant al llarg de la jornada. Aquest matí s'esperen cels entre mig i molt ennuvolats al nord del litoral i el prelitoral central, mentre que la resta de Catalunya tindrà cels clars.

Al migdia s'espera que la situació comenci a canviar, amb cels coberts en zones de muntanya i a la resta del territori. Aquest matí s'esperen xàfecs en punts del nord del litoral i del prelitoral central, i alguns al quadrant nord-est del Prepirineu. A la tarda s'esperen pluges al nord del litoral, en alguns punts del centre de Catalunya i puntualment al sud.

AVÍS PER CALAMARSA I TEMPESTES

Els xàfecs seran d'intensitat moderada al nord del litoral, i s'ha activat avís per pedregades tempestes aquesta tarda a les comarques de l'Alt i el Baix Empordà, la Garrotxa, el Pla de l'Estany, el Gironès i la Selva. Les temperatures es preveu que es mantinguin iguals a les dels últims dies.

DISSABTE PASSAT PER AIGUA

Notícies relacionades

Dissabte s'espera predomini de la nuvolositat a tot Catalunya. Hi haurà xàfecs a tot el territori, acompanyats de tempesta al Pirineu, el Prepirineu i en punts del litoral central. Les temperatures mínimes es mantindran iguals, i les màximes baixaran lleugerament.

Per diumenge, la previsió és molt millor, amb predomini de cels clars i xàfecs puntuals a la Vall d'Aran, així com un ascens de les temperatures.

Temes:

Pluges Catalunya