¿Com tenim Eurovisió?

S’està realitzant un concurs paral·lel mesos abans que tingui lloc el festival d’Eurovisió del 2026, que se celebrarà el pròxim 16 de maig a Viena, la capital austríaca, sempre i quan els humanoides no ens extingim abans que això passi.
No oblidem l’origen fundacional del festival, que és un concurs de cançons en què competeixen les televisions. Quedin-se amb això. Res més. Això sí, ja ha aparegut la classe política intentant treure rèdit del gran soroll que té el festival, uns polítics que possiblement no hagin vist el festival en la seva vida, però aquí els tenim, mostrant la poteta.
Dilluns passat va ser Alemanya qui va aixecar la mà i va dir a la Unió Europea de Radiodifusió (UER), organitzadora de l’esdeveniment: "¡Eh…! Si expulses Israel, jo no hi participo". I no ho ha advertit un cantant alemany que canta Los pajaritos a Benidorm; ho ha assegurat el cap del Govern, el canceller Friedrich Merz. Tot això molt similar al que passa en un casament: "Maria Antonia, si es presenta el teu cunyat, jo no hi vaig".
Notícies relacionadesA tot això, l’UER tampoc ha transparentat gaire inquietud quan algun portaveu l’ha qüestionat sobre el futur del concurs perquè la resposta sempre és: "Al novembre sabrem alguna cosa", sense especificar data ni cap ordre del dia. Així que, momentàniament i gairebé sense voler, s’han establert dos bàndols, com passa en les baralles de carrer. D’una banda ja s’han pronunciat cinc països que adverteixen que no concursaran si Israel participa i que són els Països Baixos, Islàndia, Eslovènia, Irlanda i Espanya. I en el bàndol contrari, Alemanya, que ha avisat que abandona el festival si la UER expulsa Israel, país on resideix l’empresa d’estètica Moroccanoil, que paga una pasta patrocinant el festival. I hi ha una tercera facció, la més intel·ligent, formada per una majoria silenciosa que encara no s’ha pronunciat. Ja veuen que Eurovisió tan sols dura quatre hores de televisió a l’any, però que estan donant molt de si.
Per aquí tenim una altra joguina anomenada Benidorm Fest, i que ja els aviso que acabarà en embolic. Demà, dijous, es coneixeran els participants d’una gala que se celebrarà a finals de gener. Em pregunto: si Espanya no participa a Eurovisió, ¿quin serà el premi que tindrà el guanyador del Benidorm Fest? ¿La Ruperta? I sobretot, ¿com reaccionaran els eurofans? Ens divertirem.
- Cas excepcional Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Desigualtat econòmica El nou municipi de Barcelona en el top 3 dels més rics de Catalunya: té més de 66.000 euros de renda personal anual
- Aquest és el sector que cobra més diners de la jubilació: 2.905,43 euros cada mes de la Seguretat Social
- Avís de l’Aemet L’arribada d’Alice, la primera gran dana de la tardor, posa en avís tot el Mediterrani per risc de pluges torrencials i inundacions
- Successos El supermercat xinès dels horrors: marisc caducat, peix podrit i conserves no aptes per consumir
- Amor pel mar La madrilenya que va quedar atrapada a Maldives durant la pandèmia i va crear un imperi del busseig: "Vénen 20 persones cada setmana des de 2021"
- II Fòrum Empresarial de la Catalunya Central Els alcaldes de Manresa i Sant Fruitós s'avenen a estudiar una futura àrea metropolitana al territori
- Tribunals La dona de l’acusat de violar la seva filla de 21 anys a Lleida el denuncia per maltractament
- Sector bancari La CNMV comunicarà el 17 d’octubre el resultat de l’opa BBVA-Sabadell i el preu d’una possible segona oferta
- Empreses d'èxit animen a promoure la innovació com una activitat "intrínseca" a les organitzacions