TELEVISIÓ I MAS
"No serà el nou ‘Sálvame’"

Sembla que més d’hora que tard hi haurà alguns moviments a les tardes de La 1. Una de les característiques principals que ha transcendit sobre aquest espai és que estarà conduït per tres presentadors. Tres. ¡Jesús, Maria i Josep! Crec que aquesta coralitat en les presentacions acostuma a amagar un perill que és ben evident, té un substantiu molt curt i les potes molt llargues: egos.
El raonament és molt fàcil, correspon al gènere humà i m’explico tot seguit. Si el programa comença a funcionar bé i aconsegueix unes respectables xifres d’audiència amb certa tendència optimista, apareixen els egos, els colzes i la quota de presència en pantalla de cada un comença a ser l’inici d’una cosa lletja. I sol passar per un amic o la parella d’un dels tres: "¿Tu no surts menys que els altres dos, carinyo?". També sorgeixen les consultes individuals cap a la sotsdirecció (les típiques que es disfressen de consulta però que en el fons són el pas més fàcil per influir en continguts i en "crec que jo podria allargar la meva presència a la pantalla"). És normal i és humà. Però passa.
En el cas contrari, en el qual el programa a les primeres de canvi no xuta, no despunta, no destaca, vaja, que les xifres són decebedores i el camerino comença a fer olor de mort, etc., el primer que acostuma a passar és que un dels tres presentadors abandona el projecte, a més de càrrecs que no apareixen en pantalla, perquè se sent desplaçat o perquè se’n veu venir el final i marxa del vaixell, perquè al camerino pensa a soles: "¿Què faig aquí?".
Notícies relacionadesEscollir tres comunicadors que tinguin uns perfils diferents i concrets per presentar un programa acostuma a correspondre a una estratègia antiga: agafar peix amb diferents xarxes i intentar agradar al màxim a tota l’audiència, perquè el teleespectador pensi "jo m’empasso tot el programa només per veure quan surt aquest presentador perquè m’encanta". A més: si com sembla es pretén que el programa també estigui enfocat per al públic infantil... Massa rostes al gaspatxo.
"No serà el nou Sálvame", s’apunta des de la corporació sobre l’imminent programa. No ho serà, però la col·laboradora principal serà Belén Esteban. A més, no crec que es tracti de tirar la tovallola, però mentre a Mediaset es passin tota la setmana parlant de Montoya (baixarà el fenomen, però trigarà), és millor guardar-se les bales per al setembre.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Asador "Una parada obligatòria": els elogis al millor restaurant de Sant Boi de Llobregat, segons Tripadvisor
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE
- CONTEXT Sánchez en el seu laberint
- Tempesta judicial i política El PP defensa no buscar una moció de censura amb Junts
- Tempesta judicial i política Sánchez ha de "prendre mesures"