TELEVISIÓ i MAS
La desgràcia ven, per desgràcia
Mentre continua el degoteig de víctimes mortals per la dana, comprovem que, per desgràcia, la mateixa desgràcia ven. I així ha sigut sempre. La responsabilitat del seu consum rau tant en qui la produeix com en qui l’accepta, perquè, si qui l’emet percep que té poc ressò, deixa de fer-ho als 10 minuts.
Així ha sigut des d’èpoques pretèrites, en les quals el setmanari de successos El Caso batia rècords de vendes, fins a arribar a l’actualitat, en què els successos (com més escabrosos millor), els pòdcasts de novel·la negra i els relats d’aquest gènere tenen un gran consum. O sigui, que la tragèdia enganxa.
Per a això és important el paper dels professionals que comuniquen la informació, i no només els que són davant les càmeres. Els del darrere també formen part del missatge i les formes. I convé que tots ho tinguem en compte. I també convé que sapiguem que els que presenten tenen sempre una orellera en què reben preguntes a convidats sobre la marxa i ordres, de vegades contradictòries. I és procedent saber que, encara que un professional domini molt el mitjà, això no és sinònim que informar sobre aquests temes sigui fàcil, perquè existeix un component emocional que afecta, i no sempre a millor.
Davant una barbàrie d’aquestes magnituds, toca fixar-se en les formes. I en destaco dues en molt positiu: el carinyo que desprenia Adela González (Mañaneros, La 1), al tocar l’espatlla o acariciar la cara a qui entrevistava des del lloc dels fets: un gest d’afecte que he vist poques vegades. I també Helena Garcia Melero (Tot es mou, 3cat) escoltant amb respecte i sense preguntes que interrompessin el relat colpidor d’un afectat que va quedar atrapat diverses hores a l’autopista. ¡Bravo!
El llenguatge gestual i corporal comunica, i molt, i deixo el meu apunt per al president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, que va aparèixer tot el dia perfectament afaitat i amb una armilla vermella, posada per sobre d’una camisa blanca impecablement planxada i sense una gota de fang. ¿Què volia comunicar aquesta vestimenta, pròpia d’una zona en guerra?
Si el president ho va fer per iniciativa pròpia, doble error: d’ell i de ningú al seu voltant que l’hidigués, perquè vorejeva l’esperpent contemplar els plans de Pedro Sánchez o Núñez Feijóo, junt amb Carlos Mazón. Ni que vingués d’un safari, per Déu.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- Problemes de repartiment «Paquet no entregat per no ser a casa»: el volum de feina i les penalitzacions, darrere d’aquest ‘truc’ dels repartidors
- ‘El segon violador de l’Eixample’ viu al carrer a Sant Antoni
- Forta, valenta i decidida
- El bloc progressista del CGPJ acusa la presidenta de trencar el consens
- 17-A FOTOS | Així es roda ‘Cronos’ a la Rambla de Barcelona: la pel·lícula sobre els atemptats del 2017
- Acte a Castella i Lleó Sánchez titlla d’«indecent» que Mazón segueixi al capdavant de la Generalitat: «¿Algú sap on és Feijóo?»
- Investigació en curs Detinguts dos sospitosos pel robatori al Louvre
- Bones notícies per a les famílies: Hisenda exonera amb més de 1.000 euros les famílies amb majors de 65 anys
- Cas obert La família de Pol Cugat, el jove assassinat en una plantació de marihuana, demana una altra vegada a Google que l’ajudi a trobar el seu cos
