RTVE recorda París 1924
La 2 emet aquesta nit ‘Carros de foc’, el mític llargmetratge britànic que gira entorn d’una de les competicions dels Jocs Olímpics

La 2 d’RTVE recorda aquesta nit els Jocs Olímpics de París de 1924 amb l’emissió de la pel·lícula Carros de foc. El programa Días de cine clásico de la cadena pública emetrà a les 22:05 de la nit la mítica pel·lícula britànica estrenada el 1981 i dirigida per Hugh Hudson. La cinta, basada en fets reals, recorda una de les competicions de l’esdeveniment esportiu internacional, que aquest any es torna a celebrar a la capital francesa.
Els actors Ben Cross i Ian Charleson van interpretar Harold Abrahams i Eric Liddell. Per la seva banda, Nigel Havers, Ian Holm, Lindsay Anderson, John Gielgud, Cheryl Campbell i Alice Krige van interpretar alguns papers secundaris. La pel·lícula va rebre la nominació a set premis Oscar i en va guanyar quatre, incloent-hi Millor pel·lícula i Millor guió original, Millor vestuari i Millor banda sonora (del compositor Vangelis). També va guanyar el Globus d’Or a Millor pel·lícula estrangera i va ser reconeguda en els premis BAFTA i el Festival de Cannes.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- En ple estiu Barcelona tanca la font ornamental de Glòries convertida de facto en piscina infantil