La crítica de Monegal: El Consell de la República és un grup de Whatsapp
Aquest ha sigut l’apunt sarcàstic de Toni Soler a ‘Està passant’ (TV-3). En vista que les últimes votacions del Consell de la República donen una participació del 6% i del 4% dels afiliats, advertia Soler que Puigdemont ha reconvertit el seu propi invent deixant-lo simplement en un grup de Whatsapp. O sigui, si això continua així, potser acabaran cabent tots al maleter d’un taxi.
Al marge de l’humor que aquest cas pugui provocar, és molt analitzable quin rang d’importància li han donat els informatius de la mateixa TV-3, els ‘Telenotícies’, a aquest consell creat per Puigdemont. Fa una setmana hi va haver una primera votació sobre la seva reestructuració interna. Hi va participar el 6%. El ‘TN Migdia’ va donar una pinzellada, breu, breu, tot just un flaix. Després, en el ‘TN vespre’, ja no en van dir res. Van passar del tema. El van anul·lar de la seva escaleta de temes noticiables. Ara, davant aquesta segona votació del consell, amb participació encara més baixa (4%), el ‘TN vespre’ només ho va esmentar diluït dins del bloc de les negociacions per a la investidura de Sánchez.
Notícies relacionades¡Ah! Em sembla interessant, i encertada, aquesta postura de TV-3 sobre el vaivé particular d’aquest anomenat Consell de la República. Finalment, s’han adonat que es tracta dels embolics interns d’un club privat, socis de pagament, que es van entretenint entre ells mateixos amb el pintoresc joc de les votacions no vinculants. Poc en té això, en efecte, d’interès general.
L’altre dia Xavier Graset (programa ‘Més 324’) va connectar amb Estrasburg i va entrevistar Toni Comín. Atès que semblen viure ara una il·lusionant aproximació a Sánchez, malgrat que aquest assegura que un referèndum no hi cap, li va preguntar: «¿Faran vostès algun gest, algun article en un diari, renunciant a la unilateralitat?». Aquesta sí que em va semblar una pregunta interessant. Resposta: «El referèndum unilateral no el farem perquè ja ho vam fer l’1-O. Només un referèndum acordat pot substituir el mandat de l’1-O». ¡Ah! Si no ho he entès malament, tot i que l’Estat no permeti un referèndum acordat, no passa res: en tenen un altre de recanvi, ja celebrat. És aquell que no el va reconèixer cap Estat, ni organisme internacional, i que si no hagués sigut per l’animalada de Rajoy enviant ‘piolins’ a pegar, avui amb prou feines seria recordat. Però potser són detalls sense cap importància.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- A saldar la hipoteca
- VETO CONTRA ISRAEL Sobral no torna a Eurovisió
- El consum de televisió infantil s’enfonsa i es trasllada a l’estríming
- Crisi ramadera Confirmat un nou cas de pesta porcina a Catalunya, que eleva a 27 el nombre de senglars infectats
- Relacions socials La soledat no desitjada per Nadal: «M’agradaria celebrar-ho amb els meus fills, però sembla que no existeixo per a ningú»
