Propostes espanyoles

Els ‘talents’ es reinventen: del ‘Masterchef’ dels perruquers al dels artistes d’ungles

Els ‘talents’ es reinventen: del ‘Masterchef’ dels perruquers al dels artistes d’ungles

TVC

3
Es llegeix en minuts
Marisa de Dios
Marisa de Dios

Periodista

Especialista en sèries i programes de televisió

Ubicada/t a Barcelona

ver +

A la televisió espanyola hem vist concursos de talents de gairebé tot: de música (‘OT’, ‘La voz’, ‘Eufòria’, ‘El número 1’), ball (‘Fama’), cuina (‘Masterchef’, ‘Top chef’), moda (‘Maestros de la costura’, ‘Supermodelo’), ‘drag queens’ (‘Drag race España’), decoració (‘Masters de la reforma’...). Sense comptar els disponibles a les plataformes (de pastissers superprofessionals o desastrosos, de pastissos que semblen objectes reals, de maquillatge i fins i tot de perruqueria canina). Però ben aviat tindrem dos nous formats autòctons: un d’artistes de la manicura a TV-3 i un altre de perruquers dels productors de ‘Masterchef’.

La cura de les ungles és un sector en auge, així que ara tindrà el seu propi ‘talent show’ televisiu. «Hi ha un munt de comptes a TikTok i Instragram sobre el tema, amb milers de seguidors i comentaris, així que el programa està molt pensat per a la gent jove», explica Guillem Sans, productor executiu d’‘Èpic nails’, que arribarà a la nova plataforma de TV-3 en el primer trimestre de l’any vinent.

El programa ja té elegits els seus jutges. Seran Debora Figueras, referent del món del ‘nail art’ i famosa per haver-li fet les ungles a artistes com Rosalía, que mai decep amb els seus dissenys, La Zowi i la model Cindy Kimberly; i Joan Liaño, concursant de la primera temporada d’‘Eufòria’ i manicur. El presentador serà una cara coneguda de TV-3, que encara mantenen en secret.

La Catalunya més urbana

«El ‘talent’ és un format que no morirà mai. ¡N’hi ha de gairebé tot! El que passa és que, al final, alguns acaben sent una barreja de moltes coses», considera Sans, que avança que en el seu concurs prioritzaran també les històries que hi ha darrere dels participants i dels clients. Alhora que intentaran mostrar «perfils menys vistos a la televisió, de la Catalunya més urbana, que no està tan representada als mitjans».

El guanyador, que sortirà elegit entre vuit concursants (estilistes amateurs i semiprofessionals), s’embutxacarà 15.000 euros. La competició estarà composta de sis episodis de 25 minuts i a la final, a la qual arribaran tres dels aspirants a convertir-se en el millor artista de les ungles de Catalunya, se sumaran al jurat una parella d’‘influencers’. El càsting estarà obert fins al 5 d’octubre.

Rossano Ferretti en la presentació de ‘HairStyle’. /

SHINE IBERIA

La productora que més sap de ‘talents’ a Espanya, Shine Iberia (‘Masterchef’, ‘Maestros de la costura’), ha posat els ulls ara en la perruqueria per desenvolupar ‘HairStyle’, que té previst llançar pròximament.

Cinc versions de ‘HairStyle’

«El món de la perruqueria és molt interessant i té uns personatges fascinants perfectes per fer un ‘talent’. És una temàtica que no s’ha tocat i que pot viatjar a escala internacional, com aquesta primera temporada en què hem fet cinc versions: Espanya, Itàlia, Mèxic, el Brasil i els Estats Units», assenyala Macarena Rey, CEO de la productora.

Notícies relacionades

Com a estrella del sector encarregat de valorar els concursants (perruquers professionals) tenen l’estilista italià Rossano Ferretti, que als seus salons repartits pel món ha pentinat ‘celebrities’ com Reese Witherspoon, Dakota Johnson, Anna Wintour, Jennifer Lawrence i Kate i Pippa Middleton, entre moltes d’altres. El premi serà aquí una perruqueria pròpia completament equipada, valorada en 150.000 euros.

Segons Rey, el més difícil d’un format com el ‘talent’ no és trobar noves idees. «De nous conceptes sempre n’hi ha, el que hem de fer és aconseguir que el client ens els compri. És aquí on hi ha el repte», afirma.