Crim de la Guàrdia Urbana
Ricard Ustrell, sobre l’entrevista a Rosa Peral: «Té dret a expressar-se»
Rosa Peral: «No he guanyat res amb la sèrie, només que la gent m’enfonsi»
La Generalitat obre expedient a Rosa Peral per concedir entrevistes des de la presó
El fiscal del crim de la Guàrdia Urbana, «molt decebut» amb el documental de Netflix sobre Rosa Peral
Rosa Peral, al seu documental de Netflix: «M’han posat com una viuda negra»
¿Per què Netflix no anomena la Guàrdia Urbana a ‘El cuerpo en llamas’?
c3e238d6-1343-408e-ba78-5db7c0ab6030-hd-web
¿Una emissora pública ha d’entrevistar una condemnada a la presó? Aquest és el debat que han tingut aquest dimecres a ‘El matí de Catalunya Ràdio’, el programa en el qual Ricard Ustrell ha entrevistat Rosa Peral, a la presó pel crim de la Guàrdia Urbana, una polèmica que recorda la que s’ha generat a Sant Sebastià per la projecció del documental de Jordi Évole sobre Josu Ternera.
El mateix Ustrell ha justificat la idoneïtat de la xerrada amb l’exagent de la policia barcelonina. «Té dret a expressar-se», ha remarcat. «És una entrevista que molta gent ha demanat, fins i tot molts dels periodistes que avui estan dient que és morbós», ha recalcat el director i presentador d’‘El matí de Catalunya Ràdio’.
✍️ EXCLUSIVA | L'entrevista completa a Rosa Peral, que parla per primer cop després de la sèrie "El cuerpo en llamas" i el documental "Las cintas de Rosa Peral" #MatíCatRàdio https://t.co/ax1rEnYpLm pic.twitter.com/vfyHdZXt98
— Catalunya Ràdio (@CatalunyaRadio) 20 de septiembre de 2023
El contrapunt de Bassas
Antoni Bassas ha posat el contrapunt. «És molt delicat que l’entrevisti una ràdio pública. Tu pots parlar d’interès informatiu. ¿Però és només això? ¿Perquè donarà un titular que canviarà alguna cosa del present, de la seva situació, revertirà la tesi que hi ha hagut fins ara? ¿O és un interès per l’audiència?», ha preguntat el periodista.
Notícies relacionades«El dret de la informació també inclou el no informar. El periodista posa el micro on creu que l’ha de posar [...]. Hi ha moments i moments per a les entrevistes, i potser a Peral el que li pot convenir ara és entrar en un moment de silenci», ha prosseguit Bassas. «Un periodista és tant el que fa com el que no fa tot i que ho pugui fer», ha afegit.
Gemma Calvet, advocada i exdiputada al Parlament, s’ha alineat a favor d’Ustrell. «Veus les dues ofertes de Netflix [la sèrie ‘El cuerpo en llamas’ i el documental ‘Las cintas de Rosa Peral’], que es contradiuen, i tens dubtes. Així que necessito un periodista que torni a preguntar a Rosa Peral o fins i tot a Albert López [l’altre condemnat pel crim]. Sí que veig elements d’interès. M’ha sorprès el debat sobre la idoneïtat d’aquesta entrevista. A la BBC no s’hauria plantejat aquest debat qüestionant un periodista sobre si ha fet una entrevista», ha valorat.
Successos Barcelona Guàrdia Urbana de Barcelona Assassinats Crim de la Guàrdia Urbana Catalunya Ràdio Emissores de ràdio
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Óscar Fernández Calle, candidat de Vox a Extremadura : "Guardiola va robar el canvi que volien la majoria d’extremenys"
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
