Tu i jo som tres
La crítica de Monegal: Tele 5 prohibeix les croquetes que ella mateixa va inventar

Per celebrar el 72è aniversari d’Isabel Preysler (potser 73 segons alguns investigadors) Emma García, la presentadora de ‘Fiesta’ (Tele 5) acaba de demanar-li a la seva redactora Silvia que li entregui en nom del programa una safata amb 72 croquetes. La redactora s’ha personat a la mansió de la Preysler i un majordom ha rebut les croquetes.
És interessant que hagin triat croquetes per aquest aniversari. Els ha sortit una metàfora sense voler. Perquè aquest imperi, Mediaset Espanya, s’està quedant sense croquetes. Ha transcendit que el nou home fort que la família Berlusconi ha enviat a Madrid per intentar reflotar la cadena, el sicilià Alessandro Salem, ha ordenat que no es contracti més, ni s’emetin imatges, ni es facin comentaris ni safareig, sobre una llarga llista de famosos. Són molts els vetats: Rociíto Carrasco, Rosario Flores, Antonio David, Olga Moreno, Fidel Albiac, també Ortega Cano, Gloria Camila, Rosa Benito, Amador Mohedano i fins i tot també Kiko Rivera ‘Paquirrín’. És una mesura sorprenent. Totes aquestes criatures eren les croquetes que la mateixa cadena va inventar i ens les ha fet menjar en els seus programes com a menú o ranxo únic durant més de 30 anys. Les cuines de l’interior de Tele 5 han estat dècades preparant la massa de tot aquest personal, arrebossant-la després, i servint-la finalment al públic amb un únic estil de cocció: la fregidora amb oli bullint. Ara, amb aquesta prohibició de la croqueta, es planteja una situació tremenda. Tot aquest personal a qui Tele 5 havia proporcionat un ‘modus vivendi’ –els rostien la carns i les vísceres però obtenien contractes suculents– es queden a l’atur. I el més complicat: Alessandro Salem comença el seu regnat fent la llista dels que veta, però no ha explicat quin tipus de menú diferent té al cap.
Sembla que a Tele 5, per ara, només saben que aquesta llista de croquetes no la volen. Però es desconeix quina idea de nou ranxo televisiu ens oferiran. No em consta que hagin eliminat de la seva cuina les fregidores d’oli bullint. O sigui que potser van cap a la mandonguilla arrebossada, fregida amb fulla de llimoner, una variant que a Sicília anomenen ‘polpette’. ¡Ah! No es canvia la base del negoci d’un ‘fast food’ fàcilment. Això és com si McDonald’s anunciés que deixa de vendre hamburgueses.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)