Tu i jo som tres

La crítica de Monegal: Aquells temps del ‘Chin Chin ¡Ay qué calor!’

Les mamachicho a Tutti Frutti, de Tele 5, els primers anys 90.

Les mamachicho a Tutti Frutti, de Tele 5, els primers anys 90.

2
Es llegeix en minuts
Ferran Monegal
Ferran Monegal

Crític de televisió

ver +

Explicava Julia Otero a ‘Días de tele’ (TVE-1) que va ser concretament el 5 d’octubre de 1990 a la nit quan la televisió a Espanya va perdre la virginitat i es va llançar a l’erotisme i al porno amb una alegria immensa. I evocava aquella primera emissió porno de Canal Plus, amb el simultani contraatac de les altres cadenes que no van voler quedar-se enrere.

Doncs sí, aquella mateixa nit a La 2 van programar la tòrrida pel·lícula ‘Histoire d’O’; a TVE-1 l’striptease sobre piano d’una jove francesa anomenada Christine –dins del programa ‘Un día es un día’; i a Tele 5 hi van debutar els primers equips de ‘Mamachichos’ escalfant l’audiència a base de mamelles a l’aire i cantant ‘Chin Chin ¡Ay qué calor!’. Explicava el productor José Miguel Contreras –que llavors era cap de programes a Canal Plus– que Juan Cueto, director de la cadena, els va donar una fórmula, un mètode molt efectiu per saber tallar una peli porno. Els va dir: «És molt clar: l’estat sòlid val, l’estat líquid està prohibit». O sigui que en aquell Canal Plus dels anys noranta es van començar a atrevir amb el porno i ensenyaven la turgència compacta i massissa, però tallaven amb les tisores quan començava a brollar la fluïdesa.

Notícies relacionades

Les ‘Mamachichos’ eren una altra cosa. Les primeres les va portar directament Tele 5 d’Itàlia. N’eren sis: La Susy, l’Stephania, la Daniela i tres Patrizies. No feien porno, feien postures entremaliades i es quedaven sempre amb el frontis al vent. A ‘Días de tele’ celebraven que aquesta ‘cosificació’ de la dona s’hagi erradicat i s’hagi abandonat aquesta manera de fer tele. Deien: «No és l’exemple de com ha d’estar una dona a la televisió». 

No estic tan segur que s’hagi avançat molt al respecte. Mirant els ‘reality’ que continua fabricant Tele 5, la ‘cosificació’ ara es projecta sobre els dos gèneres, dona i home. O sigui, que el tema no ha disminuït, sinó que augmenta. Al festival cornúpeta ‘La isla de las tentaciones’, per exemple, en lloc de treure els concursants en pilotes els treuen trasbalsats, rebentats anímicament, perquè la gràcia del programa és induir les parelles que es posin les banyes. I mortifiquen el pobre cornut/d@, ensenyant-li com la seva parella s’enllita amb un@ altre. És un retorciment molt cafre. ¡Ahh! Aquelles ‘Mamachichos’ de 1990 eren pura ingenuïtat. L’únic que feien era ensenyar les mamelles.